י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המועצת החסידית: לפרוש מהממשלה אם יעבור חוק הגיוס החדש

דרמה במערכת הפוליטית: מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' התכנסה בירושלים והכריעה להורות לחברי הכנסת של הסיעה להתנגד לתזכיר החוק, שפורסם מוקדם יותר השבוע על ידי משרד הביטחון וצה"ל - ואף לפרוש מהממשלה אם יאושר

ישיבה בעבר של מועצת גדולי התורה. צילום: באדיבות המצלם
ישיבה בעבר של מועצת גדולי התורה. צילום: באדיבות המצלם צילום: באדיבות המצלם



דרמה במערכת הפוליטית: בתום שעה ועשרים של ישיבה בבית הועד הפועל של 'אגודת ישראל' בירושלים, שם התכנסו בשעה האחרונה גדולי האדמו"רים, החליטה מועצת גדולי התורה של הסיעה החסידית להורות לחברי הכנסת להתנגד לחוק הגיוס, ואף לפרוש מהממשלה אם זו תתעקש על נוסחו של התזכיר.

הפגישה, שהתמשכה כשעה ועשרים דקות, נועדה להכריע על אופי התגובה החרדית לתזכיר חוק הגיוס, שפורסם מוקדם יותר השבוע על ידי משרד הביטחון וצה"ל, ומאיים להוביל למשבר קואליציוני של ממש.

במהלך הישיבה נכנסו סגני השרים ו‏חברי הכנסת של אגודת ישראל לתת סקירה בפני האדמו"רים ולאחר שיצאו מהדיון הסגו, לאחר כמה דקות סגן השר מאיר פרוש נקרא לחזור לחדר עם חברי המועצת.

כזכור, סגן השר פרוש הביע עמדה נחרצת נגד החוק החדש מעל גבי בטאון 'המבשר'.

בכינוס המועצת השתתפו האדמו"רים מגור, ויז'ניץ, באיאן, סלונים, סערט ויז'ניץ, סאדיגורה, ומודז'יץ.

האדמו"ר מבעלזא לא משתתף בישיבת המועצת עקב שהותו במעונו בקרית יערים - טלז סטון למנוחה כך גם האדמו"ר מביאלא השוהה בצפת, והאדמו"ר מויז'ניץ (מרכז) שחזר היום מארה"ב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האדמו"ר מבעלזא קיבל עדכון בעת כינוס מועצת גדולי התורה, ואישר את ההחלטה המשותפת יחד עם יתר חברי ה'מועצת'.

בטרם הישיבה קיימו חברי ה'מועצת' האגודאית התייעצויות עם גורמים בכירים במשרד הביטחון, החברים בועדה שגיבשה את החוק הגיוס, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי בחלק מהמפגשים נכח גם יו"ר ועד הישיבות, הגרח"א קאופמן.

כמו כן נודע, כי בועד הישיבות היו אמורים מוקדם יותר להתכנס לישיבה אשר תגבש עמדות שיעלו בפני גדולי הרבנים בישיבתם היום, אך בשל פטירת בנו של נשיא ועד הישיבות, הגרי"ג אדלשטיין, הישיבה ירדה מסדר היום.

(גדולי האדמו"רים בכניסתם למועצת. צילום: ארי קלמן)

גדולי ישראל חברי המועצת בכניסתם לישיבה





















אגודת ישראל חוק הגיוס מועצת גדולי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד