ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

כחלון מגיב לשביתת הרעב: לא אכנע לדרישות הח"כ

שר האוצר, משה כחלון, מתייחס לראשונה לשביתת הרעב בה פתח חבר הכנסת ממפלגת השלטון, יהודה גליק, ומכריז כי לא ייכנע לדרישותיו להשוואת המס על טבק לגלגול לזה המושת על סיגריות בחפיסה

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
צילום: הדס פרוש, פלאש 90 צילום: הדס פרוש, פלאש 90



שר האוצר, משה כחלון, מגיב לראשונה לשביתת הרעב של חבר-הכנסת יהודה גליק מ'הליכוד', אין בכוונתו להעלות את המס על טבק לגלגול כדרישת המחוקק.

בראיון ל'רדיו 101.5', אמר כחלון: "אני מצטער על המהלך שלו. יש לנו מדיניות ברורה שלא מעלים מיסים. מס על סיגריות זה מס רגרסיבי, שפוגע בדרך כלל בצעירים ובחלשים".

כאשר נשאל על טענת גליק לפיה מתים בישראל מידי שנה 8,000 בני אדם בשל עישון סיגריות, השיב כחלון: "אני לא מקבל את הנתונים. מיותר לשבות רעב, כי גם הדלק מזהם וגם הזיהומים בבתי החולים גורמים למוות. אי אפשר לשבות רעב על כל דבר שמזהם או גורם לתחלואה"

ח"כ גליק מסר בתגובה: "כחלון ממשיך לצפצף על כולם, לפגוע בשכבות החלשות, והפעם גם להכחיש את הנתונים הרשמיים של משרד הבריאות. מה שפוגע בצעירים ובשכבות החלשות זה העישון ולא המס. מידי יום נכנסים עוד אלף ילדים ובני נוער למעגל המעשנים וגיל התחלת העישון ממשיך לרדת והגיע לגיל 13".

לדבריו: "מי שפוגע בשכבות החלשות הוא שר האוצר שבאטימות לבו מסרב להקשיב להמלצת ראש רשות המיסים וסגן שר האוצר ופועל נגד דרישת משרד הבריאות, מבקר המדינה, וועדת הכספים, וועדת העבודה הרווחה והבריאות, הוועדה למלחמה בנגע הסמים, ארגון הבריאות העולמי ליישם את החלטת הממשלה מ2013 ובכך לפעול לצמצום המוות ההמוני מעישון ולמניעת כניסת בני נוער למעגל ההתמכרות והמוות".

כזכור, חבר הכנסת גליק הכריז השבוע כי הוא פותח בשביתת רעב ללא הגבלת זמן, על רקע דרישה כי שר האוצר ישווה את המס על טבק לגלגול למס על סיגריות. "מכיוון שבתורה שאני מאמין בה חיי אדם קודמים להכל, ואני לא יכול יותר לרחוץ בנקיון כפי, ואני לא יכול יותר לומר שידי לא שפכו את הדם הזה, על כן ממחר אני פותח בשביתת רעב ללא הגבלה - עד שלשר האוצר יהיה אכפת מילדי ישראל", אמר אז הח"כ.
טבק לגלגול מס סיגריות משה כחלון יהודה גליק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד