י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כינוס המועצת החסידית: הסודות מתוך החדר

רגע אחרי סיום כינוס המועצת החסידית, יו"ר הסיעה ח"כ מוזס חוזר בראיון עם 'בחדרי חרדים' לרגעים בחדר הסגור עם האדמו"רים: מה הקשה על האדמו"רים לתמוך בחוק, מה עם החשש מחיזוק יאיר לפיד, והאם צריך להתכונן לבחירות • צפו בראיון

צילום: בחדרי חרדים
צילום: בחדרי חרדים



בתום ישיבת המועצת החסידית, שהורתה לחברי הכנסת של "אגודת ישראל" לפרוש מהממשלה אם לא יהיו שינויים בחוק הגיוס, התפנה יו"ר סיעת יהדות התורה לראיון עם 'בחדרי חרדים', וסוקר בפנינו את הרגעים מתוך החדר הסגור.

בראשית דבריו אומר יו"ר סיעת יהדות התורה, "ההחלטה היא חד משמעית. היא אומרת שאנחנו מתנגדים לחוק הזה, ואם החוק יעבור בממשלה בכנסת בלעדינו, אז אנחנו נפרוש מהקואליציה, עד כאן ותו לא, ללא שום פרשנויות".

אנחנו יודעים שבכינוסי המועצות בעבר, על החשש מחיזוק של יאיר לפיד במקרה של התנגדות חרדית חריפה, הפעם לא העלו את הבעיה הזו?

"יכול להיות שהעלו, כשאנחנו היינו בפנים לא דיברו על הנקודה הזו. לנגד עיני גדולי ישראל עומדת דאגה אחת, לדעתי, זו הפרשנות שלי - שעולם הישיבות הוא לא הספק של חיילי צה"ל, עולם הישיבות הוא ספק לתלמידי חכמים, לרבנים ודיינים".

מה הקשה על האדמו"רים לתמוך בחוק? האם אלו היעדים או שמא הסנקציות הכלכליות?

"איננו מתנגדים לחוק הזה בגלל הסנקציות הכלכליות, אלא על זה שאנחנו צריכים לספק בחורים לצבא. אף גוף אחר לא צריך לספק". מוזס מוסיף, "אנחנו לא רוצים שום יעדים או יהיו שינויים, נבוא שוב לגדולי התורה".

אני מנסה להבין. הרי אם החוק לא עובר - בקרוב פוקע החוק הקודם וכל תלמידי הישיבות יהיו חייבי גיוס. זה עדיף?

"גדולי ישראל שמעו את זה חד משמעית. לצד זה הם שמעו את החוק ואמרו, אנחנו לא יכולים לשבת בקואליציה שנותנת יד לעירעור עולם התורה".

שאלתי אותך בתחילת השבוע ואני שואל שוב. כאיש עם עם חוש ריח פוליטי, האם אנחנו צריכים להכין את משדרי הבחירות?

"ייתכן באמת שכן, אבל יחד עם זאת יכול להיות שראש הממשלה יחליט לבקש הארכה מבית המשפט ואז החוק לא בא מיידית. ואז יהיה לנו זמן לרכך את החוק, במצב של היום אנחנו לא נתן לזה יד".
מוזס מועצת גדולי התורה משבר הגיוס אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד