י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פילוג חרדי • גפני: נתמוך בחוק הגיוס החדש

פיצול פנימי ב'יהדות התורה' מול חוק הגיוס: ח"כ גפני מכריז בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי סיעתו מתכוונת לתמוך בתזכיר החוק שמציע משרד הביטחון - שעות לאחר הוראת מועצת גדולי התורה החסידית להתנגד לו גם במחיר פרישה מהממשלה • בלעדי

נוקט עמדה נגדית. גפני אמש. צילום: ארי קלמן
נוקט עמדה נגדית. גפני אמש. צילום: ארי קלמן



תגובה חרדית מפוצלת - מול אחד הנושאים שבציפור הנפש: יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, מכריז בחשיפה בלעדית ל'בחדרי חרדים' כי סיעתו מתכוונת לתמוך בתזכיר חוק הגיוס החדש - שעות ספורות לאחר הוראה דרמטית של מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' לח"כי הסיעה להתנגד לחוק הגיוס המוצע, ואף לפרוש מהקואליציה אם יעבור בכנסת.

גפני, שעלה בימים האחרונים להתייעצויות עם גדולי ישראל המנחים את דרכה של 'דגל התורה', אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי בימים הקרובים מתכוונת מועצת גדולי התורה הליטאית להורות באופן רשמי לחברי הכנסת של הסיעה לתמוך בחוק הגיוס החדש, שגובש על ידי ועדה משותפת למשרד הביטחון ולצה"ל.

"אצלנו כולם תומכים בחוק. מחכים שמרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין יקום מהשבעה, כדי לסיים את סבב ההתייעצויות ולפרסם הודעה רשמית", אומר ל'בחדרי' הח"כ, המשמש גם כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת.

כזכור, מועצת גדולי התורה החסידית התכנסה אמש (חמישי), לדיון בן כשעה ועשרים בבית הועד הפועל של 'אגודת ישראל' בירושלים, שבסיומו הכריעה להתנגד לחוק הגיוס, כשהיא מורה לחברי הכנסת הסרים למרותה לפרוש מהקואליציה אם יעבור החוק בממשלה או בכנסת.

במהלך הישיבה נכנסו סגני השרים ו‏חברי הכנסת מטעם הסיעה לסקור בפני האדמו"רים את החוק המוצע והשלכותיו האפשריות, ואז יצאו מחדר הישיבה. דקות ספורות לאחר מכן נקרא סגן השר, מאיר פרוש, לחזור לחדר שבו נועדו חברי ה'מועצת'. מוקדם יותר השבוע הביע פרוש עמדה נחרצת נגד החוק החדש מעל גבי בטאון 'המבשר'.

(גדולי האדמו"רים בכניסתם למועצת. צילום: ארי קלמן)


בכינוס ה'מועצת' השתתפו האדמו"רים מגור, ויז'ניץ, באיאן, סלונים, סערט ויז'ניץ, סאדיגורה, ומודז'יץ. האדמו"ר מבעלזא לא נטל חלק בישיבה, עקב שהותו במעונו שבקרית יערים - טלז סטון למנוחה. כך גם האדמו"ר מביאלא השוהה בצפת, והאדמו"ר מויז'ניץ (מרכז) שחזר היום מארה"ב.

עם זאת, ל'בחדרי חרדים' נודע כי האדמו"ר מבעלזא קיבל עדכוף שוטף בעת כינוס מועצת גדולי התורה על מהלך העניינים, ואף אישר בסיומו את ההחלטה המשותפת, יחד עם יתר חברי ה'מועצת'.

בטרם הישיבה קיימו חברי ה'מועצת' האגודאית התייעצויות עם גורמים בכירים במשרד הביטחון, החברים בועדה שגיבשה את החוק הגיוס, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. עוד נודע, כי בחלק מהמפגשים נכח גם יו"ר ועד הישיבות, הגרח"א קאופמן.
מועצת גדולי התורה משה גפני דגל התורה אגודת ישראל חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד