כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נדחתה העתירה: הבחירות לרבנות חדרה בדרך

בג"ץ דחה את עתירתם של גורמים שביקשו לטרפד את בחירת רב חרדי בחדרה וקבע כי אין מניעה לקיים כמתוכנן את הבחירות לרבנות העיר הצפונית

הרב ביטון, המועמד המוביל לרבנות חדרה
הרב ביטון, המועמד המוביל לרבנות חדרה



הבחירות בחדרה יוצאות לדרך: בצעד חסר תקדים, דחה אתמול בית המשפט העליון את טענותיו של יועץ התקשורת אמנון שומרון, וקבע כי אין כל מניעה מלקיים את הליך הבחירות לרבנות העיר.

כזכור, ההליכים לבחירת רב העיר בחדרה נתקלו בליבוי יצרים חריף, מטעם גורמים שונים שרצו להכשיל מינוי רב חרדי לעיר.

בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ לפני כחצי שנה, בה נטענו טענות קשות כלפי המועמד המוביל והפופולרי בעיר, הרב ישראל מאיר ביטון, לניגודי עניינים ול״בחירת רב הבוחר את בוחריו״. טענות שבית המשפט דחה ואף ציין כי כאשר עולות טענות לניגודי עניינים, הדבר מלמד על היותו של הרב מחובר לבני עירו.

מערכת הבחירות התדרדרה למערבולת של הכפשות, עד לטענות קשות משוללות יסוד. לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה דחה את טענות העותרים, דחה אתמול בית המשפט העליון, בהרכב השופטים נועם סולברג, ג'ורג' קרא ויוסף אלרון, באופן גורף את הדברים.

עו״ד דוד הלפר, המייצג את הרב ביטון מסר בתגובה: "פעם אחר פעם, יוצא בית המשפט העליון באמירה ברורה וחדה כלפי אותם גורמים מסוימים, כי יש שופטים בירושלים. בית המשפט העביר מסר ברור - לא נאפשר הכפשתם של אנשים ושיימינג חסר בסיס במרחב הציבורי".
רבנות חדרה בגץ הרב ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד