י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הבשורה הגדולה לאמהות לומדות

לא מעט סטודנטיות חרדיות מסתובבות במסדרונות האקדמיה, לא מעט מתוכן הן אמהות או אמהות לעתיד, שיודעות שהשילוב בין לימודים לאמהות הוא קשה על גבול הבלתי אפשרי. הבשורה החדשה מבטיחה הקלה משמעותית בקושי`

צילום: Pixabay
צילום: Pixabay



הנשים באקדמיה הן כבר מזמן לא תופעה יוצאת דופן וגם נשים חרדיות באקדמיה הפכו כבר למראה שכיח במסדרונות של מכללות או אפילו אוניברסיטאות שונות. המאה ה-21 הביאה איתה את הקדמה ואת היכולת לרכוש השכלה מבלי קשר למוצא, גזע וכמובן גם להיותך אישה או גבר.

נראה שהאקדמיה התקדמה, אך לעתים נראה כי חוקי המועצה להשכלה גבוהה לא עדיין לא הגיעו אל המאה שלנו. לא מעט נשים חרדיות מגיעות לאקדמיה כשהן נשואות, יש גם כאלה שמתחתנות תוך כדי הלימודים שהלן וכשהן מקבלות את הבשורה המרגשת על הצטרפותו של תינוק חדש למשפחה מתחיל הקונפליקט.

הסטודנטית יודעת שמלבד ההורות החדשה יהיה עליה להתמודד גם עם הלימודים. חופשת הלידה לסטודנטיות יולדות קצרה מאוד ונמשכת לאורך שבועות ספורים בלבד, לאחר תום חופשת הלידה היולדת צריכה לחזור ללימודים, להיבחן במבחנים ובמקביל ללימודי המקצוע ללמוד גם על עולם ההורות אליו היא נכנסה.

אם להיות כנים, רוב הנשים היולדות במהלך התואר (ויש כאלה שיולדות יותר מפעם אחת) הן נשים דתיות וחרדיות. קבוצת סטודנטים חרדים הפעילים למען הסטודנט החרדי מ"תוצרת הארץ" - קהילת פרדס כ"ץ בבני ברק, החליטו לנקוט יוזמה והחלטת מל"ג חדשה יצאה לדרך.

המל"ג אישר כי סטודנטיות לאחר לידה או אימוץ תוכלנה להעדר עד 40 אחוזים מהשיעורים בקורס אקדמי לצורך התאוששות וטיפול בתינוק. ההחלטה למעשה הגדילה את חופשת הלידה של הסטודנטית/יולדת בעשרה אחוזים.

ההחלטה, שעברה בסיועה של חברת הכנסת שולי מועלם, הוסיפה וקבעה כי אבות זכאים לנוחות בתקופה הראשונה לחיי הילד שלהם ועל כן הם יהיו זכאים להעדר לשבוע לאחר לידת ילד ויהיו זכאים לקבל מועד נוסף לבחינה שנערכת בשלושת השבועות לאחר הלידה.

רם שפע, יו“ר התאחדות הסטודנטים הארצית אמר לאחר החלטת המל"ג כי: ”עבור סטודנטיות אימהות, האתגר האקדמי הוא כפול, וכל הקלה שכזו היא משמעותית. נלחמנו עבור הרחבת התקנות לסטודנטיות אימהות ואנו שמחים שהמל“ג שיתפה אתנו פעולה. המערכת האקדמית צריכה לעשות את המקסימום בכדי לאפשר למגוון רחב של אוכלוסיות להיכנס בשערי ההשכלה, ולתת את מירב התמיכה בכדי לוודא את הצלחת הסטודנטים".
הריון לידה סטודנטיות חופשת לידה רם שפע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד