י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אחרי הראיון ל'בחדרי': גפני מפרסם הבהרה

משבר חוק הגיוס • אחרי שאתמול אמר ל'בחדרי חרדים' כי 'דגל התורה' לא צפויה להתנגד לחוק הגיוס - כעת, שעות ספורות לפני כניסת השבת, גפני משגר הבהרה

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני שיגר בשעה האחרונה (שישי) הבהרה, בעקבות הפרסום הבוקר ב'בחדרי חרדים'. בנוסח ההבהרה נכתב כי "כמו בכל נושא, מרנן גדולי התורה שליט"א הם שיחליטו על חוק הגיוס וכל עוד לא אמרו את דברם, אין החלטה רשמית בנושא".

הדברים מגיעים לאחר שהבוקר פורסמו ב'בחדרי חרדים' ציטוטים שאמר אמש ח"כ גפני ל'בחדרי חרדים', על פיהם, סיעתו מתכוונת לתמוך בתזכיר חוק הגיוס החדש - זאת למרות ההוראה הדרמטית של מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' לח"כי הסיעה להתנגד לחוק הגיוס המוצע, ואף לפרוש מהקואליציה אם יעבור בכנסת.

גפני, שעלה בימים האחרונים להתייעצויות עם גדולי ישראל המנחים את דרכה של 'דגל התורה', אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי בימים הקרובים מתכוונת מועצת גדולי התורה הליטאית להורות באופן רשמי לחברי הכנסת של הסיעה לתמוך בחוק הגיוס החדש, שגובש על ידי ועדה משותפת למשרד הביטחון ולצה"ל.

"אצלנו כולם תומכים בחוק. מחכים שמרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין יקום מהשבעה, כדי לסיים את סבב ההתייעצויות ולפרסם הודעה רשמית", אומר ל'בחדרי' הח"כ, המשמש גם כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת.

כעת גפני פרסם כאמור הבהרה, כי החלטה סופית תתקבל רק לאחר ההתייעצות עם גדולי ומאורי הדור.

כזכור, מועצת גדולי התורה החסידית התכנסה אמש (חמישי), לדיון בן כשעה ועשרים בבית הועד הפועל של 'אגודת ישראל' בירושלים, שבסיומו הכריעה להתנגד לחוק הגיוס, כשהיא מורה לחברי הכנסת הסרים למרותה לפרוש מהקואליציה אם יעבור החוק בממשלה או בכנסת.

במהלך הישיבה נכנסו סגני השרים ו‏חברי הכנסת מטעם הסיעה לסקור בפני האדמו"רים את החוק המוצע והשלכותיו האפשריות, ואז יצאו מחדר הישיבה. דקות ספורות לאחר מכן נקרא סגן השר, מאיר פרוש, לחזור לחדר שבו נועדו חברי ה'מועצת'. מוקדם יותר השבוע הביע פרוש עמדה נחרצת נגד החוק החדש מעל גבי בטאון 'המבשר'.
משה גפני דגל התורה חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד