י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

זעם: "אבי גבאי שכח מה זה להיות יהודי"

הפוליטיקאים החרדים מוחים נגד יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, שנסע בתחבורה ציבורית באשקלון בעיצומה של השבת וצייץ על כך דברי עידוד: "גבאי ממשיך בסדרת טעויות פוליטיות שמציגות את מנהיגותו בספק גדול לעתיד"

אבי גבאי. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
אבי גבאי. צילום: יונתן זינדל, פלאש90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



המפלגות החרדיות מוחות: הפוליטיקאים החרדים מוחים נגד יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, שנסע בתחבורה ציבורית באשקלון בעיצומה של השבת וצייץ על כך דברי עידוד ושבח בחשבון הטוויטר שלו.

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן גינה את התנהגותו של גבאי ואת דבריו הפוגעים בשומרי השבת ואמר כי "מדובר במעשה חמור שיש בו פגיעה ציבורית בקדושת השבת בפרהסיה. מר גבאי ממשיך בסדרת טעויות פוליטיות שמציגות את מנהיגותו בספק גדול לעתיד".

ליצמן המשיך כי "על גבאי לזכור נוכח ההיסטוריה שמי שפגע בשבת קודש סופו לנחול תבוסה מוחלטת. אל לו למר גבאי לבנות על פגיעה והסתה נגד ערכי הדת והמסורת כמקפצה פוליטית, שכן הוכח לאורך הדורות כי ערך יום שבת קודש חשוב וגדול מגחמה פוליטית זו או אחרת".

סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיב אף הוא לגבאי ואמר, "הגיע הזמן לומר די לרמיסת השבת. הגיע העת שפוליטיקאים יפנימו כי שבת קודש, היא מושג קדוש ונעלה הרבה יותר מבניית קריירה פוליטית כזו או אחרת או ניסיון להדביק פערים בסקרים".

פרוש הוסיף, "השבת היא הדבר היקר ביותר לעם היהודי, וכל פגיעה בה פירושה פגיעה בכל יהודי. חבל שמר גבאי מהמר על כבוד השבת, ומביא במו ידיו כשלון לעצמו ולמפלגתו".
ח"כ מיכאל מלכיאלי הגיב: "אבי גבאי ראה שמלהפעיל חשבונות פייסבוק עלומים כנגד יאיר לפיד, לא מצליחים להביא קולות למפלגתו, והחליט לעבור לשיטה הישנה והמוכרת, התרסה כנגד כל דבר שבקדושה. גבאי, שבת היא מקור הברכה, חזור בך. מכאן לא תצא הישועה למפלגתך. חפש שיטות אחרות".

ח"כ ינון אזולאי הגיב: "אבי גבאי רואה את הסקרים העגומים וכנראה שכח מה זה להיות יהודי - לקושש קולות על חשבון השבת זו שיטה ישנה ולא מוצלחת".

כפי ש
פורסם ב'בחדרי', עם צאת השבת הגיע גבאי לניחום אבלים אצל רה"י הגר"ג אדלשטיין היושב שבעה על בנו ז"ל, וציפה להתקבל בכבוד.

אך ראש הישיבה שמע זמן קצר קודם כניסתו של גבאי על הדברים שכתב אודות חילולי השבת, ואמר למקורביו כי "זה לא זמן ראוי בימי ה'שבעה' להתייחס לנושא", אולם בעת שגבאי הגיע למקום, ראש הישיבה אמר לו כי "עליכם לקדש שם שמים ולא ח"ו לעשות חילול שם שמים".
חילול שבת חרדים אבי גבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד