י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

כחלון על הגיוס: "מעריך שהמשבר ייפתר, לא משהו חריף כמו מה שהיה בעבר"

שר האוצר התייחס הבוקר לשורת נושאים, בהם חוק הגיוס והאפשרות שהבחירות תוקדמנה, ומגלה כי אמר לנתניהו: "אם אתה רוצה, 'כולנו' מוכנה לבחירות" על הדיור: "מחירי הדירות החדשות ירדו" על התייקרות מוצרי המזון: "אנחנו לא אדישים לזה"

כחלון בישיבת הממשלה עם כיפה, בשל האבל על אמו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
כחלון בישיבת הממשלה עם כיפה, בשל האבל על אמו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



"אני מעריך שמשבר חוק הגיוס ייפתר, זה לא משהו חריף כמו מה שהיה בעבר. אין שום סיבה להקדים את הבחירות, העסק נוסע מצוין". כך אומר הבוקר (ראשון), שר האוצר משה כחלון בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל.

כחלון ואמר כי "הצעת ליברמן טובה מאוד לחרדים ולצה"ל". באשר להקדמת הבחירות הוא אומר כי: "עדיין חושב שאין סיבה לכך, אבל אמרתי לראש הממשלה כשנפגשנו לפני שבוע בערך - אם אתה רוצה, 'כולנו' מוכנה לבחירות. הגשמנו כמעט את כל הבטחות הבחירות שלנו".

השר התייחס בראיון לנושאים נוספים. על טרור ההצתות אמר כחלון: "יש הנחייה ברורה לגבי הפיצויים מטרור ההצתות. כל מי שמגיש בקשה, מקבל 50 אחוז מהנזק שהוא מעריך. השמאות תתבצע בצורה הכי מהירה".

על העלייה במחירי הדירות: "כל הטרמינולוגיה של "ניצחון לאוצר" היא טעות" טוען כחלון, "לא מדובר בניצחון לכחלון, אלא בתקווה לזוגות הצעירים שעובדים קשה כדי להגיע לדירה. לא עניין שלי מול הקבלנים".

על העלייה המסתמנת במחירי הדיור, הוא אומר, כי "מחירי הדירות החדשות ירדו. פעם ראשונה בעשר שנים האחרונות, שאתה לוקח מדד של שנה, ואתה רואה שהוא שלילי. יש פה אינטרסנטים מבוהלים, החבר'ה האלה הרוויחו עשרות ומאות מיליונים על גב הזוגות הצעירים".

השר נשאל בראיון על ההתייקרויות של מוצרי המזון: "זה מדאיג אותי", השיב שר האוצר, "השבוע נשב עם משרד הכלכלה בנושא ונברר מה הסיבה להתייקרויות. אם אפשר לעצור את זה בדרך - נעצור. יש מוצרים שתלויים בשווקים שלנו, ויש בשווקים בין־לאומיים. אנחנו לא אדישים לזה".

משה כחלון שר האוצר חוק הגיוס משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד