י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

האם מפלגת ש"סי תרוץ בבני ברק? מו"מ לאיחוד הרשימות הספרדיות

בשקט בשקט, הרחק מאור הזרקורים מתנהל מו"מ קדחתני בין ש"ס ל'יחד', בדבר רשימה מאוחדת למועצת העיר בני ברק • מי שמנהל את המו"מ מטעם ש"ס הוא חבר המועצה - אחיינו של מנהיג תנועת ש"ס • וגם; הדרישה לשנות את שם המפלגה • חשיפה

ראשי הישיבות בלחיצת יד היסטורית בשנה שעברה. צילום: שוקי לרר
ראשי הישיבות בלחיצת יד היסטורית בשנה שעברה. צילום: שוקי לרר צילום: שוקי לרר



מתחת לפני החום הבני ברקי, בחדרים הסגורים מתנהלת במשך תקופה ממושכת - מתחת לרדאר, שיחות מו"מ קדחתניות בין סיעת ש"ס המקומית לבין הדרג הבכיר ביותר במפלגת 'יחד' הארצית ובהכוונתם של מקורבי ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגר"מ מאזוז.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי השיחות הן חלק ממשא ומתן, בדרך לאיחוד השורות בין סיעת 'יחד' לסיעת ש"ס בבני ברק, מהלך שיוביל אולי לאיחוד השורות גם במישור הארצי.

על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', מי שמנהל את השיחות מצד תנועת ש"ס, הוא חבר מועצת העיר גדליהו בן שמעון, שהוא גם אחיינו של נשיא המועצת הגר"ש כהן, ומולו עו"ד בכיר בתנועת 'יחד', אשר שימש שנים רבות בתפקיד בכיר בכנסת ונחשב למקורב ליו"ר 'יחד' אלי ישי, שהוסמך על ידו לנהל את המו"מ.

במסגרת סבב הפגישות, נפגשו הצדדים מספר רב של פעמים במקומות שונים וכן התקיימו מספר פגישות גם עם הרב צמח מאזוז, אחיו של ראש הישיבה ומקורביו.

ברקע הדברים עומדים הבחירות המוניציפאליות הראשונות מאז הפילוג בציבור הספרדי, וסיעת ש"ס הבני ברקית הציגה בבחירות האחרונות רשימה מאוחדת עם נציג הרב מאזוז במספר 2 ברשימה.

אלא שבשל הגידול בכוחו של הגר"מ מאזוז, ועם הקמת מפלגת 'יחד', בש"ס חוששים מהקמת סיעה ספרדית חדשה בבני ברק, שעלולה לסחוף אליה המוני מצביעים ולנגוס בכוחה של ש"ס, הוחלט בש"ס לפתוח במשא ומתן חשאי שהתקבל דווקא בברכה אצל הצד השני. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

מאחורי המו"מ עומדים מספר דרישות של אנשי אלי ישי. בניהם: קיום ההסכם הישן שלא כובד לטענתם בשנים האחרונות, כך שנציגם יהיה סגן ראש העיר כל הקדציה. ולחילופין חצי רוטציה בתפקיד הסגן, בתנאי שהסגן מטעם ש"ס יהיה מוסכם גם עליהם.

לדבריהם, הפרסום שסגן ראש העיר כיום אליהו דדון מוסכם עליהם, הם דוחים אותו על הסף וטוענים שדדון מוסכם על עצמו ועל ש"ס בלבד.

בנוסף מבקשים אנשי ישי מספר מקומות ברשימה לעירייה בהתאם לכוחם.

פרט מעניין נוסף שנודע ל'בחדרי חרדים', הוא תנאי בלתי מתפשר מצד אנשי ישי, הדורשים הוספת האות י' לשם המפלגה בעיר, שתיקרא - שס"י. או לחילופין הקמת רשימה ספרדית חדשה מאוחדת בראשות כל הרבנים הספרדים שתהיה לה עצמאות ושתנותק מתנועות האם 'ש"ס' ו'יחד'. (כפי שהיה בשנות ה-90 כשאגודת ישראל היתה תחת האותיות ט"ז).

אלא שבשלב הזה בש"ס טוענים שדינה של בני ברק אינה שונה מדין ערים אחרות ושאין שום סיבה עניינית לדעתם על הקמת רשימה חדשה ומתעקשים שלא לקיים את הרוטציה על הסגנות, ובנוסף הם מתעקשים על שני נציגים בששת המקומות הריאליים ותו לא.



גדליהו בן שמעון. צילום: יעקב כהןצילום: גדליהו בן שמעון. צילום: יעקב כהן
גדליהו בן שמעון. צילום: יעקב כהן


בש"ס מציגים את נתוני ההצבעה לכנסת, שם כוחה של ש"ס היה גדול יותר משל 'יחד'. ש"ס קיבלה 18,843 קולות ו'יחד' 4,323 בלבד.

אלא שב'יחד' דוחים את ההצעה הזאת על הסף, וטוענים שלפי הטיעון הזה, ש"ס היתה צריכה לקבל 12 מנדטים במועצת העיר, ובמציאות יש לה כיום חצי - שישה נציגים בלבד.

לדבריהם, מבדיקות עומק שהם ביצעו לאחרונה בעיר, כוחה של תנועת 'יחד' שווה ערך לארבעה חמישה מנדטים. רק לשם השוואה, בשיא כוחה של ש"ס, בשנות ה-90 התמודדה רשימתו של הגר"מ מאזוז בבני ברקת 'הן' וצברה שלושה מנדטים. ולהערכתם, הפעם היא צפוייה לסחוף אליה קהלים נוספים מכיוונה של מפלגת ש"ס.

במקביל למשא ומתן בין הצדדים, במפלגת 'יחד' לא מבזבזים זמן והתחילו בהקמת מטות ומתנדבים להצלחת הרשימה אם ירוצו לבד.




(הקמפיין של 'יחד' בבני ברק)

ל'בחדרי' נודע עוד, כי ככל הנראה, המו"מ שמתנהל גם עכשיו הולך לקראת פיצוץ, בשל אי הסכמות, עקב התנגדותה של ש"ס המקומית להיענות לדרישות, שיובילו לאחדות בקרב הציבור הספרדי.

'בחדרי חרדים' פנה לחבר מועצת העיר גדליהו בן שמעון, לבקשת תגובה. אך הוא סירב להגיב.

ממפלגת 'יחד' נמסר ל'בחדרי חרדים': "לאור קריאתו של מרן ראש הישיבה להגיע לאחדות, פנינו לשלום בכל עיר ועיר ובפרט בעיר התורה בני ברק, הכדור נמצא אצל דרעי שכרגע מתנגד".
תנועת ש מפלגת יחד משא ומתן בחירות בבני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד