י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נחשף: מי עמד מאחורי הציוץ מעורר הסערה

שנה וחצי אחרי, נחשף כי מי שעמד מאחורי הציוץ המסעיר בחשבון הטוויטר של ראש הממשלה, הוא לא אחר מאשר בנו יאיר. הוא עשה זאת חרף התנגדות מקיר לקיר בלשכת רוה"מ יאיר: "לא היה ולא נברא. עוד פייק ניוז"

יאיר נתניהו. צילום: פלאש 90
יאיר נתניהו. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



אחרי סערת המגנומטרים בהר הבית והמאבטח מהשגרירות בירדן: לעדויות על כך שכמה מההחלטות השנויות ביותר במחלוקת, שקיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו התקבלו בשל לחץ שהפעיל הבן יאיר, מצטרף סיפור חדש.

העיתונאי אלי סניור מפרסם הבוקר (ראשון) ב'ידיעות אחרונות', עדויות לפיהם יאיר נתניהו, הוא זה שעומד מאחורי ציוץ התמיכה של ראש הממשלה בנשיא ארה"ב, שבו שיבח את החלטתו להקים חומה בגבול עם מקסיקו כדי למנוע כניסת מהגרים - ציוץ שעורר את זעמם של המקסיקנים.

בינואר אשתקד צייץ נתניהו בטוויטר: "טראמפ צודק, זה רעיון נהדר", נשיא ארה"ב דונלד טראמפ המרוצה, מיהר לשתף את הציוץ בחשבון שלו. במקסיקו היו מרוצים פחות: הם כינו את הודעת התמיכה של נתניהו "תוקפנות", ודרשו התנצלות. שגריר ישראל במקסיקו אף זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ המקומי.

על פי העדויות שמתפרסמות ב'ידיעות אחרונות', הציוץ מעורר המחלוקת פורסם חרף התנגדותם של היועצים המקצועיים בלשכת רה"מ. בין המתנגדים היו היועץ המדיני ד"ר יונתן שכטר שעוזב את הלשכה בימים הקרובים - אחרי חמש שנים, וראש הלשכה יואב הורוביץ. על פי הדיווח התנגדו גם אנשי הניו מדיה טופז לוק ויונתן אוריך, הנחשבים למקורבים ביותר לנתניהו ואלה שהוא קשוב לעצותיהם - אך ללא הועיל. בסופו של דבר הציוץ פורסם והסערה הדיפלומטית החלה.

גורם המעורה בפרטים אמר ל'ידיעות אחרונות': "זהו היה ציוץ מיותר שהתקבל בניגוד לכל העצות של היועצים המקצועיים. זה אמנם לא פלילי, אבל זה מצטרף להחלטות אחרות שקיבל נתניהו, גם ביטחוניות".

עדיין לא ברור מה מתכוונת המשטרה לעשות עם החומרים הללו, שככל הנראה הועברו גם לרשויות ביטחון אחרות בישראל. כעת, כאמור, עדויות חדשות מצביעות על כך שהבן יאיר שלח ידו גם במדיניות החוץ של ישראל. 

דובר משפחת נתניהו מסר בתגובה מטעמו של יאיר נתניהו: "לא היה ולא נברא. עוד פייק ניוז".
סערת המגנומטרים יאיר נתניהו טוויטר מקסיקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד