י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לא תאמינו: מגבות המטבח מסכנות אותנו

אנחנו משתמשים בהן מדי יום, מניחים אותן על משטחים מלוכלכים ולא חושבים כמה חיידקים הן צוברות. מחקר חדש גילה כי מגבות המטבח שלנו הן כר פורה לגידול חיידקים מסוכנים

צילום: Pixabay
צילום: Pixabay



לא סכין, לא פטיש שניצלים ואפילו לא מזלג, מחקר חדש טוען שאחד החפצים המסוכנים ביותר במטבח שלנו היא דווקא המגבת. כן כן, חוקרים שהציגו את המחקר החדש בכנס השנתי של האגודה האמריקאית למיקרוביולוגיה טענו כי דווקא מגבת המטבח התמימה והמוכרת היא קרקע פורייה לגידולים בקטריאליים, גם כאלה שיכולים להיות מסוכנים.

המחקר, שפורסם ב-CBS NEWS מצא כי ב-49 אחוזים מהמגבות שנבדקו גדלו מושבות בקטריאליות, שהכילו קוליפורמים - קבוצת חיידקים שכוללת בתוכה את חיידק האי-קולי, חיידקים מסוג אנטרוקוקוס וסטפילוקוקוס - חיידק שיכול לגרום לזיהומים חמורים.

שני גורמים נוספים שהשפיעו על כמות החיידקים במגבת היו גודל המשפחה, כשבמשפחות מרובות ילדים יש סיכוי גדול הרבה יותר למצוא חיידקים מסוכנים במגבות וגם סוגי האוכל שבושלו ונאכלו במטבח השפיעו על סוג וכמות החיידקים.

למרות שהמספרים נראים מרתיעים, ד"א אנתוני בואן מהמחלקה למיקרוביולוגיה ואימונולוגיה באוניברסיטת מינסוטה מסביר כי למגבות מטבח יש את הפוטנציאל לגרום למחלות, אך הן לא בהכרח אכן יעשו זאת. על פי דברי ד"ר בואן, חיידק האי-קולי למשל, יכול לגרום להרעלת מזון, אבל לא כל חיידקי האי-קולי זהים, חיידקי אי-קולי רבים יכולים להגיע למערכת העיכול שלכם בלי לגרום למחלה.

החוקרים המליצו על החלפת מגבות המטבח אחת ליום וכיבוסן בסבון, מים וחומר מחטא.

כדי להפחית משמעותית את הסיכון לחלות, המליצו החוקרים בנוסף על כמה דרכים להוריד את כמות החיידקים ולהפחית את הסיכון שיכנסו אל תוך הגוף:

יש לשטוף ידיים בסבון ומים חמימים במשך 20 שניות לפחות לפני ואחרי טיפול במזון, שימוש בשירותים, החלפת חיתולים או מגע בבעלי חיים.

במקום להשתמש במגבת לניקיון משטחי מטבח, יש להשתמש בנייר מגבת ומי סבון.

יש לשטוף קרשי חיתוך, כלים ומשטחי חיתוך במי סבון חמים אחרי הכנת כל מאכל ולפני המעבר להכנת המאכל הבא.
סכנה מחקר מגבת מטבח מיקרוביולגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד