י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

האזינו • הרב אפרתי להרצוג: "תשמור שלא יגייסו את בחורי הישיבות"

אמש בשעות הערב הגיע יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג יחד עם יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי לניחום אבלים אצל ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. לצידו של הרצוג ישב הגר"י אפרתי חבר וועדת רבני 'דגל', ודרש ממנו שיפעל לשמירת מעמד בני הישיבות

הרצוג בניחום אבלים אצל ראש הישיבה
הרצוג בניחום אבלים אצל ראש הישיבה



האזינו • הרב אפרתי להרצוג - "תשמור שלא יגייסו את בחורי הישיבות": אמש בשעות הערב הגיע יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג יחד עם יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי לניחום אבלים אצל ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. לצידו של הרצוג ישב הגר"י אפרתי חבר וועדת רבני 'דגל', ודרש ממנו שיפעל לשמירת מעמד ם של בני הישיבות.

מהקלטת השיחה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' נשמע הרצוג מספר לראש הישיבה על כך שהרב אפרתי גדל בבית סבו, הרב הרצוג, ואביו הרב שמעון אפרתי היה חבר הרבנות וכך נוצר הקשר בין המשפחות.

הרב אפרתי פנה ליו"ר האופוזיציה הרצוג ואמר, "אנחנו בטוחים שתעמוד בכל כוחך כדי לשמור שלא יהיה גיוס בחורי הישיבות, ותמשיך את המסורת של סבא שלך".

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי התערב ואמר, "המודל שכעת מדברים עליו הוא מודל הגיוני". הגר"י אפרתי השיב, "אני לא מדבר על משהו ספציפי, אני אומר שבעיקרון צריך לדעת שצריך לשמור על אי גיוס בחורי הישיבות".

בהמשך סיפר חה"כ הרצוג כי לפני הבחירות ביקר אצל הגאון רבי יעקב אדלשטיין והתברך ממנו. הרצוג סיפר כי יש ברשותו סרט בו נראה סבו הרב הרצוג כשהוא יורה את אבן הפינה בטקס הנחת אבן הפינה של ישיבת פוניבז', לאחר שהוזמן ע"י הרב מפוניבז'. הרצוג האריך גם על הקשר של הגר"ד פוברסקי זצ"ל, והוסיף כי הוא סייע רבות לסבו השני הרב הילמן.

חוק הגיוס הרב יוסף אפרתי רבי גרשון אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד