י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הנגמ"ש "איתן" המתקדם בעולם נחשף בצורתו המבצעית העתידית

משרד הביטחון חושף את צורתו מבצעית-עתידית של ה"איתן" כפי שישמש את לוחמי צה"ל ביחידות השונות

תמונת האיתן. צילום: דוברות משרד הביטחון
תמונת האיתן. צילום: דוברות משרד הביטחון



מנהלת המרכבה והרק"ם (מנת"ק) במשרד הביטחון סיימה בימים אלה להרכיב את המדגים השני בסדרת הנגמ"שים, זאת לאחר שהמדגים הראשון סיים את שלב הניסויים.

רק לאחרונה אישרה ועדת השרים לענייני ביטחון את המלצת שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ובשנים הקרובות יצטייד צה"ל במאות נגמ"שים גלגליים מסוג 'איתן'. עם סיום סדרת הניסויים על המדגים הראשון יושמו לקחים רבים במדגים השני המוצג כאן לראשונה בתצורתו הסדרתית.

צילום: דוברות משרד הביטחון

במדגים זה ייבחן מנוע שונה כחלק מבחינת חלופות המתאימות לצרכים המבצעיים והאחזקתיים, מבנה הגוף שופר על מנת להגיע למיגון מרבי של הצוות ושרידות המערכות, מערכת המתלים שופרה ויכולת השרידות שלה גדלה. בנוסף, יושמו שיפורים במערכות ההיגוי, החשמל והבקרה של הכלי ובמערכות נוספות.

מאפייניו העיקריים של הכלי הסדרתי הם: אורכו כ-8 מטרים, רוחבו כ-3 מטרים, גובהו כ-2.5 מטר, ומשקלו הכולל כ-30-35 טון. ה'איתן' מופעל על ידי 3 אנשי צוות אורגניים + 9 לוחמים, חליפת המיגון שלו מודולרית וכוללת גם מערכת הגנה אקטיבית. כמו כן, יש בו מערכת אב"כ ומערכת מיזוג אוויר מתקדמות. מנועו הוא כ-750 כ"ס, ומהירותו המרבית 90 קמ"ש.

נגמ"ש ה'איתן' כולל מגוון של מערכות נשק ושו"ב מתקדמות: מערכות נשק קטלניות, צריחון עם תותח 30 מילימטר, מערכת תצפית היקפית המאפשרת לחימה במדפים סגורים ומסכי מגע ברזולוציה גבוהה המאפשרים תפעול מיטבי ואינטואיטיבי של ריבוי מערכות.
נגמש איתן משרד הביטחון טנק מרכבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד