ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

טראמפ: "נתתי לקים את המספר הישיר שלי"

נשיא ארה"ב התייחס בסופ"ש לנושא שהעסיק את העולם בשבוע האחרון וביקש לדמות לו במשהו: "כאשר קים מדבר, האנשים שלו מקשיבים לו בכל תשומת הלב, אני רוצה שהאנשים שלי יעשו את אותו הדבר"

טראמפ וקים. צילום: רויטרס
טראמפ וקים. צילום: רויטרס



"אחרי שנפגשתי עם המנהיג הצפון קוריאני, עכשיו הוא יכול להתקשר אלי אם יש לו בעיות". כך אמר נשיא ארה"ב טראמפ בראיון בסופ"ש לרשת 'פוקס ניוז'. הוא הוסיף ואמר: "קיבלתי את הכל בעסקה".

"אני הולך להתקשר לקים ביום ראשון". כך אמר טראמפ לכתבים ביום שישי, "אני נתתי לו את המספר הישיר שלי למקרה שיהיה לו קשיים, אני יכול להתקשר אליו עכשיו אם אני צריך".

הנשיא הוסיף כי צפון קוריאה החלה להחזיר את שרידי חיילי ארה"ב שנעדרים ממלחמת קוריאה לפני כמעט 70 שנה, וגם הדף את הביקורת על פגישתו עם קים: "הם כבר מתחילים להחזיר את שרידיהם של החיילים הגדולים".

טראמפ דיבר על ההצדעה שלו לגנרל צפון קוריאני במהלך הפגישה ואמר, "היא היתה מכובדת". טראמפ סיפק משפט כמו שרק הוא יודע לספק, "כאשר קים מדבר, האנשים שלו מקשיבים לו בכל תשומת הלב, אני רוצה שהאנשים שלי יעשו את אותו הדבר".

טראמפ הסביר עוד על הפגישה ואמר: "אם אתה לא רוצה להפגש, אתה יודע מה יהיה לך? מלחמה גרעינית".

כזכור, בעקבות פגישתם בסינגפור ביום שלישי האחרון, פרסמו טראמפ וקים הצהרה משותפת המאשרת מחדש את מחויבותה של צפון קוריאה "לפעול למען הפירוק המלא של חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני", בעוד טראמפ "התחייב לספק ערבויות ביטחוניות".

המבקרים הגדולים של טראמפ מהמפלגה הדמוקרטית בארצות הברית אמרו, כי ההסכם לא נותן מספיק פרטים, והנשיא הרפובליקני העניק יותר מדי ויתורים לקים, שנמצאת תחת סנקציות של האו"ם בגלל תוכניות הגרעין והנשק שלה, ועל כך שצפון קוריאה מפרה זכויות אדם בצורה קשה.

כשנשאל על זכויות האדם של קים, אמר טראמפ לכתבים, "אתם יודעים למה אני לא רוצה לראות נשק גרעיני, כדי שאתם והמשפחות שלכם לא תושמדו, ולכן אני רוצה לקיים יחסים טובים עם צפון קוריאה".
דונלד טראמפ פוקס ניוז קים ג'ונג און

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד