כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מעז פנים • גבאי: תח"צ בשבת - צורך בסיסי

פחות מיממה לאחר שספג נזיפה חריפה מראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, שב יו"ר המחנ"צ לסורו והכריז כי על המדינה לאפשר תחבורה ציבורית בשבת, כשהוא אף טוען כי מדובר בנושא ה"חיוני" למיליוני ישראלים

מעז פנים • גבאי: תח"צ בשבת - צורך בסיסי



מעיז פניו: לאחר שננזף פומבית בנושא זה על ידי ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, חוזר היום יו״ר העבודה והמחנה הציוני, אבי גבאי, לסורו, ומכריז: ״תחבורה ציבורית בשבת חיונית למיליוני ישראלים. אנחנו בעד הדת, אבל נגד כפייה דתית״.

לדברי הפוליטיקאי: "עמדתי בנוגע לתחבורה ציבורית בשבת, ברורה וחדה. מדובר בנושא שחשוב למיליוני ישראלים. אנחנו בעד הדת, אך נגד כפייה דתית. תחבורה ציבורית בשבת היא לא מותרות אלא צורך בסיסי של מי שאין לו רכב".

גבאי לא הסתפק בדבריו אלו, כשהוא ממשיך לפתוח את החזית מול הציבור החרדי. "אתמול באוטובוס פגשתי נשים חד-הוריות ומשפחה של עולים חדשים שזו הדרך היחידה שלהם לקחת את הילדים שלהם לים. בשונה מאחרים, אנחנו לא באים ממקום שהוא נגד החברה החרדית. אנחנו לא נגד אף אחד. אנחנו בעד אורח חיים שמתאים לכל קבוצה", אמר.

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, שיבח בציוץ בטוויטר במהלך השבת, חילול שבת המוני בנסיעה בתחבורה ציבורית. שעות אחר כך, עלה לבקר אצל רה"י הגר"ג אדלשטיין שהביע בפניו את מורת רוחו.

כזכור, בשבת האחרונה נסע גבאי בתחבורה ציבורית לחוף הים באשקלון, וצייץ ברשת הטוויטר: "חוף הים של אשקלון, בתחבורה ציבורית, בשבת, כפי שראוי שיהיה בכל מקום בארץ, בחסות המדינה ולא דרך התארגנויות פרטיות של אזרחים".

גבאי הוסיף, "לכל ילד שרוצה לנסוע עם חברים לים, לכל מי שידו אינה משגת לרכב פרטי - מגיעה תחבורה ציבורית איכותית גם בשבת. אחד הנושאים המרכזיים שנקדם".

עם צאת השבת הגיע גבאי לניחום אבלים אצל רה"י הגר"ג אדלשטיין היושב שבעה על בנו ז"ל, וציפה להתקבל בכבוד. אך ראש הישיבה שמע זמן קצר קודם כניסתו של גבאי על הדברים שכתב אודות חילולי השבת, ואמר למקורביו כי: "זה לא זמן ראוי בימי ה'שבעה' להתייחס לנושא", אולם בעת שגבאי הגיע למקום, ראש הישיבה אמר לו כי "עליכם לקדש שם שמים ולא ח"ו לעשות חילול שם שמים".
אבי גבאי המחנה הציוני הגריג אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד