י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פוזל שמאלה? אלקין מציע שני סגנים ערבים

בניסיון לשכנע את 40 אלף מצביעי השמאל בירושלים כי אינו איש ימין מאיים, יוצא השר זאב אלקין בהצהרה כי סגני ראש עיר ירושלים מהמגזר הערבי יעשו לעיר רק טוב

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



הבחירות לראשות עיריית ירושלים מתחממות ואיתן ההצהרות והבטחות השונות והמשונות, במטרה להביא קהלים חדשים לקלפי. אחד המועמדים שנתקל בקושי לשבור את תקרת הזכוכית של המחנה הדתי-לאומי הוא השר לענייני ירושלים, זאב אלקין, שהודיע על התמודדותו לראשות העיר לפני כשבועיים.

אלקין, שנחשב לאיש ימין קשה, מתקשה לגייס קהלים מהשמאל הישראלי ויוצא בהצהרה דרמטית, לפיה לירושלים יהיה טוב אם יהיו לה שני סגני ראש עיר ערבים. את הדברים אמר אלקין בראיון לעיתונאית קרולינה לנדסמן מ'הארץ', שהתייחסה השבוע בטורה לאפשרות שערביי מזרח ירושלים יצאו להצביע בבחירות המקומיות, בניגוד למנהגם. "לא יהיה פה ראש עיר ערבי", טען אלקין, אך הוסיף בו זמנית: "אבל אם יהיה סגן או שניים ערבים, זה רק יעשה לעיר ולהם יותר טוב".

למרות שירושלים נחשבת באופן מסורתי לעיר בעלת רוב ימני, יש בה עשרות אלפי מצביעים למפלגות השמאל. כך למשל, בבחירות האחרונות לכנסת הצביעו קרוב ל-40 אלף מהמצביעים בבירה למפלגות שמאל, לפי החלוקה הבאה: 24,696 למחנה הציוני, 10,166 למרץ ו-3,148 לרשימה המשותפת. ככל הנראה דבריו של אלקין נועדו לשכנע מצביעים מגוש השמאל בירושלים, כי אינו איש ימין מאיים כפי שנתפס בעיניהם.

הצהרתו של אלקין מצטרפת להצהרה אחרת, עליה הצהיר בסוף השבוע האחרון בראיון למקומון החילוני 'כל העיר', לפיה הוא היחידי שיכול לנצח מועמד חרדי. "אני לא חושב שהסיכוי גבוה שיצטרף מועמד חרדי, אבל הוא כן קיים. במקרה שכזה, אני חושב שמכל המועמדים הקיימים אני היחידי שיכול בסבירות גדולה לנצח את המועמד החרדי, כמובן בהנחה שלא יהיה פיצול קולות".

"היתרון שלי הוא שאני לא מאפשר למועמד החרדי להתרחב לעבר כיוון הקולות של החרד"לים (חרדים לאומיים) ושל הדתיים הלאומיים, שבהם יש לי תמיכה גדולה. ושוב, זה תלוי כמובן בכך שהמועמדים האחרים יבינו שפיצול קולות יביא את המועמד החרדי לנצח, כי אז תהיה לו אפשרות להגיע ל-40 האחוז הנדרשים כבר בסיבוב הראשון".

למרות דבריו כי הוא חזק בקרב הקול החרד"לי, ניסיונות של מקורביו להפגישו עם הרבנים הבולטים בזרם החרד"לי: הגאון הרב צבי ישראל טאו והגאון הרב שמואל אליהו, כשלו. ככל הנראה, בשל אמירות ותוכניות מהעבר של אלקין.
ראשות העיר ירושלים זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד