כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פרוש משיב אש: תפסיקו לפזר רעל גזעני - אין מחנות עבודה באלעד

ראש העיר אלעד, ישראל פרוש, מגיב בחריפות על דבריו של חבר הכנסת לשעבר גואטה הבוקר ל'בחדרי', אז השווה את העיר לצפון קוריאה וקרא למנות בה רה"ע ספרדי • גם סגנו שי נתן לא חסך מילים קשות, כשהוא מעלה את זכר קרוביו שנספו בשואה

פרוש. צילום: אלי סגל
פרוש. צילום: אלי סגל



הראיון הנשכני שהעניק היום חבר הכנסת לשעבר יגאל גואטה ל'בחדרי חרדים' מעורר זעקה בקרב תושבי העיר אלעד, אותה השווה האיש ש"ס לשעבר לצפון קוריאה, בין שאר דבריו, כשכעת מגיב לכך גם ראש העיר המכהן, ישראל פרוש.

כזכור, גואטה אמר הבוקר ל'בחדרי': "מצפה שהספרדים באלעד יתעשתו מהר מאוד, שהם צריכים להתאחד מהר, מהר, מהר! שלא תלך להם העיר וכל הסיפורים האלה שפרוש הוא בסדר, והכל שקט - גם בצפון קוריאה הכל שקט. אנשים נמצאים במחנות עבודה, זה בדיוק מה שעשו לספרדים בקדנציה הזאת, שמו אותם במחנות עבודה ולכן הכל שקט - לא בגלל שהכל טוב". 

פרוש לא נותר חייב, ובתגובה ל'בחדרי חרדים' הוא משיב מלחמה שערה: "בחמש השנים האחרונות מאז הבחירות הפכה אלעד לעיר מאוחדת, שמחה, מחבקת ומכבדת. ילדי העיר אינם מבחינים בין ספרדים לאשכנזים, והוריהם חולקים את הזמן במקומות העבודה והבילוי עם שכניהם מבלי לברר את מוצאם או מוצא הוריהם".

לדברי ראש העיר: "בימים האחרונים שוב מנסים מחרחרי ריב לחולל שנאה, ריב ומדון בעיר ולפזר רעל גזעני ברחובותיה. הגדיל לעשות מי שכינה עצמו כקורבן השנאה, יגאל גואטה, שהפך כנראה בעצמו למפיץ שנאה ובישר לאומה על מחנות עבודת פרך באלעד, בהם מתעללים בתושביה הספרדיים על שום מוצאם".

פרוש מסיים ואומר כי, "העיר אלעד מזמינה את גואטה וחבריו השותפים לעמדה זו, ללמוד כיצד מתנהלת עיר ללא שנאה וכיצד פועלת עירייה ללא שיקולי גזע ולהתוודע לכך שאין באלעד מחנות עבודה, אלא בתי כנסת בהם נעשית עבודת השם נמרצת ומסורה, גינות משחקים בהם ילדים משחקים בהנאה ועיר שמאירת פנים לכלל תושביה".

"אנו קוראים למר גואטה לחזור בו מדבריו החמורים" הוסיף ראש העירייה הצעיר.

גם המשנה לראש העיר אלעד, שי נתן, הגיב לדבריו של הח״כ לשעבר גואטה ומסר ל'בחדרי חרדים': "יש דברים שנמצאים מעל לשיח הציבורי והייתי מצפה ממר גואטה לכבדם. תושבי אלעד לא היו במחנות עבודה ב-5 שנים האחרונות. בני משפחתה של אמי לעומת זאת, כן היו שם, לפני 75 שנים, ומרביתם נהרגו שם על קידוש השם. הלוואי והם היו זוכים בחלקיק האחוז מהיחס והשפע אותו קיבלו התושבים".

נתן הוסיף, "תמהני על חברי תנועת ש"ס ביניהם גם הח״כ לשעבר, שראו את בוחריהם במצב כל כך קשה כפי שהם טוענים כיום ובכל זאת בחרו לשתוק לאורך השנים ולהתעורר עכשיו לפני הבחירות. עד כמה חושבים שם שהתושבים טיפשים?".

לדברי נתן, "גם בוויכוח על זהות ראש העיר יש קווים אדומים אותם לא חוצים. מר גואטה הוא איש עם זכויות, ואני בטוח שהדברים נאמרו מבורות ולא מטיפשות, אני מצפה ממנו להתנצל על הדברים שלא היו צריכים להאמר".

בראיון, שהוענק ל'בחדרי חרדים' לרגל שובו לראשונה למשכן הכנסת מאז העזיבה הדרמטית, התייחס הבוקר יגאל גואטה לשלל נושאים, לבחירות המקומיות בערים אלעד, בני ברק וירושלים, וגם לדיל האפשר, לפיו ש"ס תעמוד מאחורי המועמד האשכנזי בכדי להדיח את פרוש מכס ראש העיר.

גואטה בראיון. צפו

ישראל פרוש שי נתן יגאל גואטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד