י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רב העיר שחלה, פתח את סגור ליבו: "אני לא מפחד מהמוות" • צפו

רבה של ב"ב, שבר שתיקה במהלך שיעור שמסר בעיר, לאחר 3 חודשים שלא יצא מביתו בעקבות מחלה שתקפה אותו, והפתיע את שומעי ליקחו במילים מטלטלות: "שמרתי על נפשי, אבל ההפתעה באה ממקום שלא צפינו. צדיק הוא ה' וצדיק משפטו"

רב העיר שחלה, פתח את סגור ליבו: "אני לא מפחד מהמוות" • צפו
יעקב כהן



הגאון רבי שלמה קורח, זקן רבני תימן ורבה של בני ברק, שחלה באחרונה ושוהה בבית חתנו הרב חזקיהו סאמין בירושלים, הגיע אתמול (ראשון) בערב לבית מדרשו בבני ברק.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', הרב הגיע לחזק את שיעורו השבועי הקבוע הנמסר מידי יום ראשון בבית מדרשו ברחוב מימון, זאת לאחר שבשלושת החודשים האחרונים לא יצא מביתו.

הרב נשא דברים וחיזק את השומעים במשך דקות ארוכות בדברי אמונה ובטחון וכן הודה לכל המתפללים לרפואתו בכל אתר ואתר וביקש להמשיך ולהעתיר בתפילות לרפואתו. בשיעור השתתף בנו הגאון רבי עמרם קורח, רב ומו"ץ בביתר עילית ורב קהילת 'תורת חיים'.

'בחדרי חרדים' עם תיעוד וידאו בלעדי מדבריו של הרב קורח, אשר טלטלו את השומעים. במהלכם חשף הרב לראשונה את סיפור מחלתו.

"באתי לפגוש אתכם רציתי לראות כל אחד ואחד. אני זוכר את חורבנה של יהדות תימן בשנות העליה, ועכשיו אני רואה את המהפכה שמתעוררת מהפכה חיובית של נצחון. ההולכים בחושך צריכים לדעת שיום יבוא, שבו יתנו את הדין ואני הגעתי ליום הזה (כאן פרץ הרב בבכי)".

"תמיד אמרתי בשיעורים, כל אדם מוזמן להפתעות ומה שצפיתי אצל אחרים ראיתי אצלי. התנהגתי בכל הכללים הרפואיים לא אכלתי חיטה וכל מה שהרופאים מקפידים כביכול, שמרתי על נפשי, אבל ההפתעה באה ממקום אחר שלא צפינו. צדיק הוא ה' וצדיק משפטו. אמנם התחנכתי לבוז להבלי העולם. אבל עכשיו הכל מתגמד, אין לשום דבר ערך לא רבנות ולא כסף". כך הרב בשיעורו.



הגר"ש קורח המשיך והפתיע בדברים את שמועי ליקחו: "אני לא יכול לשמוע שום דבר מהוויות העולם, היום אני חש את זה שהכל הבל וריק. מסכנים הצעירים שמחכים לקבל סטירת לחי לא הופתעתי והכנתי את עצמי. ידעתי כי לא לעולם חוסן. אוי לנו מיום הדין, איך נעמוד בפני בורא עולם, מה נשיב ומה נאמר לו. אם יש משהו שאני יכול להעביר, הכל כתוב בספרים אבל היום אני מרגיש הכל במוחשי".

"אנחנו עומדים בפני מציאות קשה. אני לא מפחד מהמוות". אמר המרא דאתרא, "מה שמפחיד איך נישא פנינו ואיך נעמוד בדין. מי שמאמין מילט את עצמו, ומי שלא, יום יבוא ויזכירו לו מה מעשיו ומה כוחו".

"מבחינתי כנס זה" אמר הרב קורח, "הוא חשבון נפש על הטלטלה שאנחנו עוברים. תראו את בני הישיבות כביכול הם עניים הם העשירים האמיתים. היתה לי בעיה של צהבת שהתפשטה בכל הגוף ועשו טיפול וב"ה, ויש עוד בעיה שא"א לעשות שום דבר. ומשאירים את זה לרחמי שמים וע"ז אני מבקש שתמשיכו להתפלל. אני רק מודאג שאחזיר את הנשמה לבוראה כמו שקיבלתי אותה, זה מה שמדאיג אותי שאר הדברים לא מדאיגים אותי, אני אשתדל לחזור בתשובה ועכשיו אברך 'הגומל' ונגיד 'נשמת' ביחד.

הציבור נקרא להמשיך להתפלל לרפואתו השלימה של הגאון רבי שלמה בן נעמי, בתוך שאר חולי עמו ישראל.

צילום: יעקב כהן













































הרב שלמה קורח מחלה שיעור נשמת אוי לנו מיום הדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד