י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בליכוד חוששים מקמפיין בחירות סביב חוק הגיוס: "נשלם על כך מחיר פוליטי"

הדברים נאמרו מפי גורם פוליטי בכיר במפלגת השלטון, שהוסיף ואמר כי "ברגע שקמפיין הבחירות יהיה על גיוס חרדים לצבא - אנחנו מפסידים קולות" מרגי: "חוק הגיוס הוא הרע במיעוטו" מוזס: "זו לא הצגה - המשבר אמיתי"

נתניהו והחרדים במליאת הכנסת
נתניהו והחרדים במליאת הכנסת



בצל החשש הכבד לבחירות מוקדמות, על רקע החלטת מועצת גדולי התורה החסידית, לפרוש מן הקואליציה באם חוק הגיוס יעבור במתכונתו הנוכחי, גורמים בליכוד מבהירים ל'ידיעות אחרונות' כי המשחק יכול לשחק נגדם.

גורם בליכוד צוטט הבוקר ב'ידיעות אחרונות' אומר כי, "ברגע שקמפיין הבחירות יהיה על גיוס חרדים לצבא - אנחנו מפסידים קולות. גם נתניהו רמז אתמול שאם משבר הגיוס יוביל לבחירות, מפלגתו תשלם על כך מחיר פוליטי".

כזכור, ראש הממשלה התייחס אתמול (ראשון) לראשונה לחוק הגיוס, ואמר בפורום ראשי הקואליציה כי, "צריך לגמור את הנושא בהקדם וזאת כדי להעביר את החוק במושב הנוכחי". לדבריו, "צריך לקבל החלטות, לייצר הסכמות ולהביא את הצעת החוק לאישור הממשלה בתוך שבועיים".

בתוך כך, יו"ר ועדת החינוך חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס התראיין הבוקר ל'קול חי' ואמר כי "חוק הגיוס הוא הרע במיעוטו. בג"ץ לא יפסול חוק שהוכן ע"י צה"ל. המועצות יידברו ביניהן ותהיה עמדה אחידה. אפשרויות נוספות: להימנע בהצבעה או לשלב את זה עם חוק ערך לימוד התורה".

גם יו"ר סיעת 'יהדות התורה' חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס התראיין הבוקר בנושא בגלי צה"ל ואמר כי "ממתי עולם הישיבות הוא ספק של חיילי צה"ל?", ומשגר מסר לשותפיו בקואליציה: "זו לא הצגה - המשבר אמיתי".

עוד הוסיף מוזס: "גם אתמול חזרתי ושאלתי את גדולי ישראל; אם אפשר להעביר, 'לפחות בקריאה ראשונה, להרוויח קצת זמן', אמרו לי חד משמעית לא. עד שיוסרו הסנקציות הפליליות שיש בעקיפין".

בראיון בתחנה אחרת - 'כאן מורשת', אמר היו"ר מוזס: "הופתעתי מהחלטת המועצת. חשבתי שחוק הגיוס טוב, אבל דעתי היא דעת בעל בית - וכמו חסיד קיבלתי את החלטת המועצת".
חוק הגיוס משבר קואליציוני מנחם אליעזר מוזס הליכוד יעקב מרגי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד