י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לאחר ההכתרה: רב הסניף נועד עם מרן שר התורה לשורה של הכרעות בדיני רפואה בשבת

לאחר הכתרתו של הגאון רבי סיני הלברשטאם שליט"א ועלותו לכהן פאר כרב סניף "איחוד הצלה" בני ברק, נועד הגאון שליט"א עם רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א יחד עם הנהלת איחוד הצלה וראשי הסניף, לדיון הלכתי בענייני הצלת נפשות בשבת ואופן ההצלה לחולי ישראל

לאחר ההכתרה: רב הסניף נועד עם מרן שר התורה לשורה של הכרעות בדיני רפואה בשבת
שוקי לרר



מרן שליט"א נשא ונתן עימם כדת של תורה בחביבות גדולה, ובמשך דקות ארוכות שקל והכריע למעשה, כאשר מצטרפים נציגי וועדת הרבנים של הארגון.

מרן שר התורה שליט"א אשר בהכרעתו נתמנה הגר"ס הלברשטאם שליט"א לכהן פאר בראשות הסניף, בירכו בחביבות שיזכה לקדש שם שמים ולהצליח בשליחותו להורות דבר ד' זו הלכה. מרן שליט"א כפל בברכה לשאר העוסקים במלאכת הקודש.

כזכור, בשבוע שעבר הוכתר הגאון רבי סיני הלברשטאם שליט"א רב אב''ד שיכון ג' בני ברק ש"ב חביבו של הגאון הגדול רבי משה הלברשטאם זצוק"ל אשר שימש רבות שנים כרב "הצלה", שעלה פאר לכהן כרב ופוסק לסניף "איחוד הצלה" בני ברק.

כחלק בלתי נפרד מהליווי ההלכתי הצמוד לו זוכים אלפי מתנדבי "איחוד הצלה" בכלל פעילותם להצלת חיים המאוגדת תחת עשרות סניפי הארגון ברחבי הארץ, הכריזו באיחוד הצלה על ההכתרה המיוחדת אשר נעשתה בהכוונתם הצמודה של רבני הארגון שליט"א המלווים הלכתית את הארגון בכל צעד ושעל.

במעמד ההכתרה השתתפו הגאון הגדול רבי יהודה סילמן והגאון הגדול רבי שריאל רוזנברג שליט"א מרבני איחוד הצלה, כשעימם מזכיר ועדת הרבנים הרב אברהם ישעיהו קרליץ, רכז ההלכה הראשי הרב נפתלי הלפרין, נשיא הסניף הרב מרדכי ברזילי וראש הסניף ר' אפי פלדמן.

סניף בני ברק של איחוד הצלה הוקם בברכתם ובעידודם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, מרן פוסק הדור הגאון הגדול רבי ניסים קרליץ שליט"א, ורשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, אשר אף טרחו בעצמם והשתתפו במעמד קביעת המזוזות לסניף והאצילו מהודם על המקום, ושיבחו את פעילות המתנדבים המתנהלת במקצועיות רפואית ע"פ ההלכה.

יצוין כי בחודשים האחרונים השיק איחוד הצלה מערך מיוחד הפועל בשבת על ידי רופא שאינו יהודי בליווי נהג המפעיל את האמבולנס המיוחד, מה שהביא לקריאתם המיוחדת של רבני העיר שליט"א וגדולי פוסקי ההלכה, להעדיף במקרי חירום בשבת לפנות למוקד 1221 של איחוד הצלה הפועל כדת של תורה.

בין השאלות שנידונו:
הגאון הצדיק רבי סיני הלברשטאם שליט"א: בירושלמי כתוב לגבי פיקוח נפש בשבת השואל הרי זה מגונה, והמחבר לא כותב זאת, למה המחבר לא מביא את זה?
מרן שליט"א: בגלל שהכל לפי העניין, לא מוכח.

הגאון רבי סיני הלברשטאם שליט"א: מציג את דברי זקנו בשו"ת של דברי חיים, הוא מביא שאלה כאשר רואים שהזקוק לעזרה הינו גוי האם מחללים שבת לקרוא בשבת לאחרים שיצילו, כאשר הנידון הוא חשש איבה
מרן שליט"א: אם יש מישהו אחר שהוא יעשה אבל אם אין, צריך לחלל עבורו את השבת"
הגאון רבי סיני הלברשטאם שליט"א: אפילו באיסור דאוריתא גם?
מרן שליט"א: גם. מדובר בסכנת נפשות וזה מה שהותר.

הגאון רבי סיני הלברשטאם שליט"א: הדברי חיים מביא: המנהג ברופאים שמקילים ושמעתי שזה מתקנת ועד ארבע ארצות.

את השו"ת שזכיתי להוציא הבאתי מתנה למרן
מרן שליט"א: יישר כח
הגאון רבי סיני הלברשטאם שליט"א: שאלה נוספת שעלתה, באם יהודי מגיע לרב לשאול על מקרה של פיקוח נפש והרב מבין שצריך להזעיק בדחיפות את ההצלה, מי צריך לחייג השואל או הרב?
מרן שליט"א: אם זה פיקוח נפש, כל הקודם זכה.

הגאון רבי סיני הלברשטאם שליט"א: כתוב ע"י גדולי ישראל.
מרן שליט"א: כתוב "אפילו" ע"י גדולי ישראל.



צילום: שוקי לרר


















איחוד הצלה הרב הלברשטאם שר התורה הגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד