י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"החלטה אומללה: אזרחות המחבל לא תבוטל

בית המשפט המחוזי מרכז, דחה את בקשת שר הפנים אריה דרעי לבטל את אזרחותו הישראלית של המחבל מחמד מפארג'ה, אזרח ישראל שביצע פיגוע טרור בתל אביב • דרעי: "מדובר בהחלטה שלא מתחשבת ברגשות הציבור הישראלי ובמשפחות קורבנות הטרור"

פינוי פצועים מהפיגוע ב-2012. צילום: חדשות 24
פינוי פצועים מהפיגוע ב-2012. צילום: חדשות 24



בית המשפט המחוזי מרכז, דן אתמול (ראשון) בעניינו של מחמד מפארג'ה, אזרח ישראל שביצע פיגוע טרור בתל אביב. השופטת ורדה מרוז דחתה את בקשת שר הפנים אריה דרעי לבטל את אזרחותו הישראלית של המחבל.

מדובר בבקשה שהגיש שר הפנים אריה דרעי, על פי ההליך החוקי לבית המשפט, בבקשה לקבל אישורו לבטל אזרחותו של ישראלי בגין סיכון ביטחון ישראלי וביצוע פיגוע. מאז תיקון החוק בשנת 2008, עשה בו סמכות שר הפנים פעמיים בלבד, במקרים קיצוניים במיוחד.

לפני שש שנים, בז' כסלו תשע"ג בסיום מבצע 'עמוד ענן', המחבל מחמד מפארג'ה, ביצע פיגוע ברחוב שאול המלך בתל אביב, כשהטמין מטען נפץ באוטובוס במרכז העיר. בפיגוע נפצעו 24 בני אדם, שניים מהם באורח קשה. המחבל קיבל תושבות קבע עוד בשנת 1995 יחד עם אביו, במסגרת איחוד משפחות ובשנת 2008 התאזרח כקטין יחד עם אביו.

ארבע שנים מאוחר יותר ביצע את הפיגוע. המחבל מפארג'ה הורשע בכוונה לסייע לאויב, בניסיון לרצח, בגרימת חבלה חמורה ונגזרו עליו 25 שנות מאסר.

במסגרת ההליך לביטול אזרחות, הגיש שר הפנים דרעי, באישור היועץ המשפטי לממשלה, בקשה לבית המשפט לביטול אזרחותו.

אתמול, כאמור, ניתן פסק דין בו נדחתה הבקשה ובתוכו הבהירה כבוד השופטת, בין היתר, כי "במדד מעשי הטרור" - אשר רובם ככולם אכזריים ונפשעים - "אין מעשה הטרור שביצע המשיב (מפארג'ה), על אף חומרתו, חריג או קיצוני" ועוד.

השר אריה דרעי, הבהיר הבוקר (שני) כי בכוונתו לערער על פסק הדין. "מדובר בהחלטה שלא מתחשבת ברגשות הציבור הישראלי ובמשפחות קורבנות הטרור", אמר דרעי. "אם מטען נפץ באוטובוס ופציעת 24 בני אדם אינם מספיק קיצוניים, אז מה נחשב לקיצוני?!".
פיגוע בתל אביב שלילת אזרחות אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד