ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

עשרה ימים לאחר שעלה לישראל: הגאב"ד הישיש מאוסטרליה הלך לעולמו

הגאון הצדיק רבי אברהם צבי בעק זצ"ל גאב"ד 'עדת ישראל' מלבורן באוסטרליה השיב את נשמתו ליוצרה, עשרה ימים לאחר שהגיע לארץ היישר מאוסטרליה, שם כיהן ברבנות במשך שלושים שנה. מסע הלוויה הערב מבית המדרש ויז'ניץ בבית שמש

הגאון הצדיק רבי אברהם צבי בעק זצ"ל
הגאון הצדיק רבי אברהם צבי בעק זצ"ל



אבל כבד: הגאון הצדיק רבי אברהם צבי הלוי בעק זצ"ל גאב"ד קהילת 'עדת ישראל' מלבורן באוסטרליה השיב את נשמתו ליוצרה, עשרה ימים לאחר שהגיע להשתקע בארץ הקודש היישר מאוסטרליה, שם כיהן ברבנות במשך שלושים שנה.

כפי שסוקר לאחרונה ב'בחדרי חרדים', הרב בעק בן ה-85 חלה באחרונה, אך למרות חולשתו הוא המשיך בשגרת יומו. לפני כחודש בהמלצת הרופאים הוא סיים את תפקידו ארוך השנים ברבנות הקהילה במלבורן, והגשים את שאיפתו לעלות לארץ הקודש.

תחת הכותרת, "קשה עלי פרידתכם", כתב הגאב"ד הישיש לבני קהילתו במכתב שהגיע ל'בחדרי': "כידוע אשר מעולם היה בדעתי לדור בארץ ישראל, ואחר דין ודברים עם הרופאים הוחלט שכעת הוא הזמן לנסיעה כזה, ולכן בדעתי להוציא את הדבר מהכוח אל הפועל".

"ולכן באתי בזה לעלות את רגשי לבבי בדברי פרידה, לכל ידידי אהובי אנשי קהילתנו הק', ומתפללי בית מדרשינו, הקרובים מאוד אל לבי, אחר אשר יחדיו עסקנו בתורה ובתפילה, ובעבודה הבורא ואהבת השי"ת זה שלושים שנה".



הרב בעק לפני שבוע בבית מדרשו בבית שמשצילום: הרב בעק לפני שבוע בבית מדרשו בבית שמש
הרב בעק לפני שבוע בבית מדרשו בבית שמש


לאחר המכתב שהפתיע את בני הקהילה רכו לרב הישיש בקהילה מסיבת פרידה ומעמד 'צאתכם לשלום' הן בקהילה והן בשדה התעופה.

הגאב"ד הישיש היה מתפלל מידי בוקר עם בחורי הישיבה לצעירים במלבורן, במניין שנמשך למעלה משעה. יממה לפני שהמריא לישראל הגיע להיפרד מהבחורים ועלה לתורה בספר התורה האישי שלו - אותו כתב לפני למעלה משלושים שנה, במשך 18 שנה והביאו מאורגוואי לאוסטרליה כאשר נבחר לכהן כרב, ספר התורה כבר קיים למעלה מחמישים שנה.

בישראל הגיע לבית שמש, שם שהה בבית חתנו הרבי מ"נחלת אהרן", ברחוב רבי יהושע 3 בית שמש, אך שם הורע מצבו, והיום הוא השיב את נשמתו ליוצרה במעמד מאות איש שהגיעו למקום.

מסע הלוויה הערב (שני) בשעה 19:30 מבית המדרש של חסידי ויז'ניץ בית שמש ברחוב רבי יהושע ובשעה 22:30 דרך כיכר זופניק בירושלים ומשם דרך בית המדרש הגדול של חסידות 'תולדות אהרן' בשכונת מאה שערים בירושלים להר הזיתים שם ייטמן סמוך לאביו זצ"ל. המונים צפויים להשתתף במסע הלוויה.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'
גאבד מלבורן אוסטרליה רבי אברהם צבי בעק הלוויה ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד