ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מכרת דירה ושכחת לדווח? עוד לא מאוחר

הממונה על חוק המכר: כ-1980 מוכרי דירות לא דיווחו על העסקאות • משרד הבינוי והשיכון בא לקראתם ומעניק להם הזדמנות אחרונה לבדוק את דיווחיהם

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי



משרד הבינוי והשיכון יוצא בימים אלו בקריאה למוכרי דירות חדשות לדווח עד ליום ד' 7/12/2011 על עסקאות מכר שבוצעו מאז תוקן חוק המכר ולא דווחו.

לדברי משה רובינשטיין, הממונה על עסקאות המכר, ההחלטה לצאת למהלך הגיעה בעקבות נתונים שנאספו, הודות להצלבת נתונים עם מס הכנסה, על מאות עסקאות מכר של דירות חדשות יד ראשונה בישראל שלא דווחו. "אנו מאפשרים את ההזדמנות לדווח אף מבלי שיוטל עיצום כספי או לפחות ניתן יהיה להפחיתו במידה משמעותית", הוא אומר.

חוק המכר (דירות) (הבטחת השקעות של רוכשי דירות) תוקן בעקבות פרשת חפציבה שפגעה ברוכשים רבים בשנת 2007. כלקח מן הפרשה נחקק תיקון לחוק המכר ב-2008 ומטרתו להגן על הרוכשים. החוק מחייב את מוכרי הדירות החדשות בדיווח על כל מכירה.

על פי התיקון שנכנס לתוקף ביום 6/10/2008, כל מוכר דירה מחויב לדווח לממונה חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון על כל עסקה של מכירת דירה שביצע, עד 7 ימים מיום חתימת העסקה. על כל הפרה של דיווח (כל נכס נחשב לדיווח בפני עצמו) החוק קובע כי יוטל עיצום כספי בסך 26,420 ₪. הפרה של דיווח נחשבת כאשר הדיווח התקבל לאחר 7 ימים מיום חתימת העסקה או שלא התקבל דיווח כלל.

על פי נתוני הממונה על חוק המכר, מספר המוכרים שלא דיווחו על עסקאות שביצעו עומד על כ-1,980, ומספר המוכרים שדיווחו באיחור עומד על כ-1,300.

משרד הבינוי והשיכון, לפנים משורת הדין, בא לקראת מוכרי הדירות ומעניק להם הזדמנות אחרונה, עד ליום ד' 7/12/2011, לבדוק את דיווחיהם. חלון הזדמנויות זה, הינו בנוסף לצעד נוסף שנעשה על-ידי שר הבינוי והשיכון, אשר חתם על "תקנות ההפחתה". על פי תקנות ההפחתה, בגין הפרה של דיווח באיחור המהווה הפרה ראשונה המוכר יהיה זכאי ל-100% הנחה באופן חד פעמי, באם יראה כי נקט פעולות למניעת הישנות ההפרה, ובגין הפרה של אי דיווח, המוכר יהיה זכאי ל-75% הנחה לכל היותר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד