י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חוק הגיוס: חילוקי דעות באופוזיציה

חילוקי דעות בתוך מפלגות האופוזיציה סביב חוק הגיוס שיעלה להצבעה בקריאה ראשונה כבר בימים הקרובים • גבאי בישיבת הסיעה: "אלה שתורמים למדינה – חייבים לקבל יותר. בחוק המדובר כרגע אין לא שוויון בנטל ולא תגמול אמיתי לחיילים שמשרתים"

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



חילוקי דעות בתוך מפלגות האופוזיציה סביב חוק הגיוס שיעלה להצבעה בקריאה ראשונה כבר בימים הקרובים. נכון לעתה, ב'יש עתיד' יתמכו, ב'מחנה הציוני' יתנגדו, וברשימה המשותפת ימנעו.

בפתח ישיבות הסיעה היום (שני) עסקו כל הסיעות במשבר סביב חוק הגיוס. יו"ר יש עתיד חה"כ יאיר לפיד, הודיע כי סיעתו תתמוך בחוק המוצע, אך לפיד הציב תנאי, "שלא ישנו בו מילה אחת. מראש הממשלה אין לי שום ציפיות. כניעתו אומנותו. אבל לא ייתכן ששר הביטחון יסכים לשנות אפילו אות מהמתווה. שר הביטחון, האיש שמאחורי גבו כתוב "מילה זו מילה", התחייב בפני הציבור שייתן גיבוי מלא למתווה של צה"ל ומשרד הביטחון. אם ישנו את המתווה, הוא נכנע. בנושא הזה, אסור להיכנע".

לפיד אמר בדבריו כי, "מתווה הגיוס שהונח בידי הוועדה של צה"ל ומשרד הביטחון הוא בעצם חזרה לחוק של יש עתיד. הממלכתיות והלאומיות אמרו את דברם. הפעם גם צה"ל והרמטכ"ל חתומים על המתווה. אם הממשלה תשנה מילה אחת במתווה הזה, זה כבר לא פוליטיקה. זו בגידה בכל חייל שמגיע לבקו"ם. במתווה יש סנקציות כלכליות משמעותיות על הישיבות. יש יעדי גיוס קבועים בחוק ולא נתונים למשחקים פוליטיים. אם לא יעמדו ביעדים, אחרי שלוש שנים גם הסנקציות הפליליות יחזרו. יש פה עידוד משמעותי ליציאה לעבודה".



מנגד, יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי הודיע בפתח ישיבת סיעתו כי סיעתו תצביע נגד החוק המוצע, לדבריו, "העקרונות שלנו ידועים: אנחנו רוצים שכל צעיר וצעירה בישראל יעשו צבא, שירות לאומי או שירות אזרחי. אבל עד שהחלום הזה יתגשם, הילדים שלנו, אלה שתורמים למדינה – חייבים לקבל יותר. בחוק המדובר כרגע אין לא שוויון בנטל ולא תגמול אמיתי לחיילים שמשרתים".

דעה נוספת ניתן למצוא באופוזיציה, והיא הרשימה המשותפת שככל הנראה תמנע בהצבעה וזאת במסגרת דיל 'גפני - טיבי' שנחשף ב'בחדרי חרדים' לפיו החרדים ימנעו בהצבעה על חוק המואזין שעולה כבר מחר (שלישי) לדיון בוועדת החוקה אך בשל התנגדות החרדים לא תתקיים הצבעה.
אופוזיציה חוק הגיוס יאיר לפיד אבי גבאי אחמד טיבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד