י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בראש התלונות למבקר: הביטוח הלאומי ודואר ישראל

בלשכת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, הוגש היום דו"ח מבקר המדינה כנציב תלונות הציבור. אדלשטיין, "הציבור בוחר על אלו קלקולים להתלונן. לצערנו המוסד לביטוח הלאומי ודואר ישראל עדיין מככבים בראש"

מבקר המדינה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מבקר המדינה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בלשכת יו"ר הכנסת, הוגש היום (שני) דו"ח מבקר המדינה כנציב תלונות הציבור.

לדברי יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, "הציבור בוחר על אלו קלקולים להתלונן, ובערך כל 40 דקות מוגשת בישראל תלונה למשרד המבקר. לצערנו המוסד לביטוח הלאומי ודואר ישראל עדיין מככבים בראש. כיום, בנושא רוב התלונות המוצדקות – הם בנושא היתר השימוש בקנאביס רפואי, ויש לבדוק היטב מה ניתן להקל על זעקת החולים הכרוניים והסופניים."

לדברי מבקר המדינה, יוסף שפירא, בשנת 2017 הגיעו כ-15 אלף תלונות, וחלקם מחייב טיפול מהיר ומידי ואחרות – מעקב מתמשך. "ישנו דגש מיוחד בהגנה על חושפי שחיתויות, וקיבלנו בשנת 2017 כ-30 בקשות בנושא".

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ציינה כי "מדובר בדו"ח חשוב במיוחד, כי הוא המענה היסודי לתלונות האזרחים, והיכולת לטפל בכל תלונה שהיא מבטאת עולם מלא. לעיתים, תלונות רבות מעידות על בעיה מערכתית – וכאן חשוב במיוחד תפקיד המבקר לזהות את הבעיה הכוללת. הוועדה תתכנס בקרוב ותעקוב אחרי נושאי הדו"ח".

הד"ר אסתר בן חיים, מנהלת נציבות תלונות הציבור, ציינה את "הנחישות והמסירות עובדי המשרד לטפל בכל תלונה, ובמיוחד של אוכלוסיות חלשות ואנשים עם מוגבלויות".
מבקר המדינה נציב תלונות הציבור המרכז לביטוח לאומי דואר ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד