ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

כפיה חילונית • חולדאי הודיע: לא תהיה הפרדה בת"א

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הודיע, כי לא יאפשר לקיים אירועים בהפרדה בתל באירועים מרכזיים בצל אביב • רה"ע הודיע למארגני אירוע 'משיח בכיכר': "עירנו תל אביב-יפו, בה הוקראה מגילת העצמאות, הייתה תמיד חלוצה בכל הקשור לשמירה על זכויות האדם, שוויון ושוויון מגדרי בפרט" • הדתיים תקפו בתגובה: "צעד קיצוני המסכן את מרקם החיים העדין"

צילום: תומר נויברג, פלאש 90
צילום: תומר נויברג, פלאש 90



כפיה חילונית: ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הודיע, כי לא יאפשר לקיים אירועים בהפרדה בתל באירועים מרכזיים בצל אביב.

חולדאי הודיע זאת היום למארגני אירוע דתי העתיד להתקיים בימים הקרובים במרכז תל אביב, זאת לאחר חוות דעת מנומקת של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אשר קבע לראשונה כי בסמכות העירייה לקבוע כי לא תתקיים כל הפרדה מגדרית באירוע המתקיים באישורה.



ראש עיריית תל אביב חולדאי הסביר כי, "עירנו תל אביב-יפו, בה הוקראה מגילת העצמאות, הייתה תמיד חלוצה בכל הקשור לשמירה על זכויות האדם, שוויון ושוויון מגדרי בפרט. החלטה זו עולה בקנה אחד עם ערכיה של מדינת ישראל החותרת לשוויון זכויות, תוך ביעור התופעה החמורה של הדרת נשים מהמרחב הציבורי".

ראש העירייה נימק את החלטתו לגבי אירוע 'משיח בכיכר', כשהוא טוען כי נלקח בחשבון שמדובר בכיכר מרכזית המשרתת בשגרה עוברי אורח רבים, וכי האירוע אינו בעל אופי דתי מובהק. לדבריו, הודעה בנושא הועברה למארגני האירוע וניתנה להם זכות טיעון. ההודעה תובא גם לידיעת המשטרה, האחראית על רישוי האירוע.

מפלגת האיחוד הלאומי מסרה בתגובה: "הכפייה החילונית אותה מוביל חולדאי בעירו, היא צעד קיצוני המסכן את מרקם החיים העדין בעירו. האם הצעד הבא יהיה סגירת בתי כנסת בעיר בהם יש עזרת נשים? לצערנו במקום לכבד את מסורת ישראל, ולתת מקום לאנשים מאמינים בעירו, מחליט חולדאי להדירם מהעיר תל אביב".

לדבריהם: "אנו עדים, לא פעם ראשונה, שבשם המלחמה בהדתה מתקיימת החלנה. אנו מחזקים את ידי תנועת חב"ד שימשיכו דווקא בתל אביב להאיר אור של מסורת ואחדות, מול החושך שראש העיר מוביל".
רון חולדאי תל אביב הפרדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד