י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

טרור העפיפונים: 50 כבאים נאבקים בלהבות

מחבלי עזה ממשיכים לשגר עפיפוני ובלוני תבערה לעבר יישובי עוטף עזה, ובשעה זו נאבקים כחמישים לוחמי אש בלהבות עזות המשתוללות באזור, בין אור הנר לגברעם • והיכן נרשמה דווקא ירידה במספר הדליקות היום?

שריפה. צילום אילוסטרציה: pixabay
שריפה. צילום אילוסטרציה: pixabay



גל פיגועי עפיפוני התבערה ממשיך לעשות שמות ביישובי עוטף עזה ועבור החקלאים באזור: מספר שריפות משתוללות בשעה זו בין אור הנר לגברעם שבעוטף עזה, כאשר כחמישים כבאים פועלים להשגת שליטה על הלהבות העזות.

בסמוך לשעה 20:00 הערב פרצה שריפה גדולה בסמוך לאור הנר, ככל הנראה כתוצאה מעפיפון או בלון תבערה, שהגיעו מרצועת עזה. מדובר בשריפת ענק, שבמקביל אליה ישנם מספר מוקדי שריפה נוספים באיזור.

את מטוסי הכיבוי שפועלים בשעות היום באזור, לא ניתן להפעיל כעת, מאחר ואלה בלתי כשירים לטיסה בחושך. כרגע פועלים במקום 13 רכבי כיבוי, יחד עם 50 לוחמי אש, במספר מוקדים מרוחקים ובשטח גדול מעט.



תוואי השטח מקשה על רכבי הכיבוי להיכנס לשטח ולכן לוחמי האש פזורים בשטח לפי גזרות ועם ציוד כיבוי רב, תחת פיקודו של מ"מ מפקד הכיבוי מחוז דרום יהודה קסנטיני, וכרגע מבצעים במקום הערכת מצב.

מאז שעות הבוקר ועד לשעה 19:00 לערך, פעלו לוחמי האש לכיבוי 17 שריפות בכל גזרת העוטף והגנה על הישובים ובכל האירועים הושגה שליטה, מלבד שלוש.

במקביל, בשטחי המועצה האיזורית אשכול נרשמה היום ירידה בכמות השריפות. מאז הבוקר פרצו שש שריפות, רובן קטנות כתוצאה מהצתה מחודשת של שריפות קודמות במרחב כיסופים, בארי ורעים. כל השריפות כובו במהרה. "אנו מעודכנים מהצבא על חיזוק הפעולות לסיכול איום ההצתות על ידי כוחות הביטחון", נמסר מטעם המועצה.

עדכון קרוב לחצות: לוחמי האש השיגו שליטה על כל מוקדי השריפה ובלמו את התפשטותה. כרגע ממשיכים לפעול במקום כלל צוותי הכיבוי עד לחיסול סופי של המוקדים.
טרור העפיפונים עוטף עזה כבאות והצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד