י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מכתבו של חבר ה'מועצת' נחשף: הסנקציות מעליבות אך אינן איום

'בחדרי חרדים' חושף לראשונה מכתב ששיגר הגרב"מ אזרחי, חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', לח"כי הסיעה, בו הוא מורה להם, בשם הגראי"ל זצ"ל, להצהיר "בכל מקום אפשרי" כי הסנקציות הכלכליות אינן מאיימות על עולם התורה • בלעדי

הגרב"מ אזרחי. צילום: שוקי לרר
הגרב"מ אזרחי. צילום: שוקי לרר צילום: שוקי לרר



גישה חדשה במסיעה הליטאית לתזכיר חוק הגיוס החדש? חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', הגרב"מ אזרחי, כתב מכתב הממוען לחברי הכנסת של דגל התורה משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, בו הוא כותב כי שום סנקציות ושום לחץ תקציב לא ירתיע את לומדי התורה.

במכתב שנשלח לחברי הכנסת ונחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', כותב הגרב"מ: "אחזור ואציע ואבקש, בעקבות פגישתנו בנושא הצעת חוק הגיוס, להצהיר קבל עם ועדה, בכל מקום אפשרי, כולל בין כתלי 'הכנסת'".

בשלב זה עובר הגרב"מ לפרט את ההצהרה, לפיה: "שום דבר לא יעמוד בפנינו להגדיל תורה ולהאדירה, ולא יעלה כלל על הדעת, כי יש בכוח תקציבים וממון להעבירנו על דעתנו ודתנו ח"ו, ולהעלים עין, אפילו מאחד, אשר יקליש את עמידתו על משמר תורתנו הקדושה. כל לחץ תקציבי, לא ירתיענו מלמלא את משימת הקודש שלנו, להגדיל תורה ולהאדירה, ושום סנקציה לא תוכל לנו בעה"י".

חבר ה'מועצת' מוסיף כי: "הדברים צריכים להשמע בבהירות וברירות, כהחלטה נחושה של כל היהדות החרדית מקצה לקצה. הגם שאין ספק, כי כל העניין הזה של סנקציות כאלה ואחרות, הוא מעליב, פוגע ומזלזל, ואין לוותר על ביטולו, אף על פי כן, חייבים להבהיר את אמת דרכנו וחיוניות נשמת רוח אפינו. כי מה ערך יש לו לתקציב כולו, מול עוצם תוקף יסוד קיומו של כלל ישראל. לסנקציות אלה ואחרות, אין שום השפעה על מהלך שמירת יסוד היסודות של קיום עם ישראל".

את מכתבו מסיים הגרב"מ אזרחי במילים אלו: "יש להבהיר בקול נמרץ ובוטח, ואפילו מוחה, במי שיעלה על דעתו כי יצליח להרבות משתמטים מחובתם התורתית, ולו אחד מהם, וכזאת הנחני רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן זיע"א זצוקללה"ה".

יצוין, כי הגרב"מ אזרחי מתייחס לסנקציות הכלליות, ולא לבעיה שעליה הצביעו חברי מועצת גדולי התורה החסידית - שהחוק מתבטל אוטומטית אם אין עמידה ביעדים במשך שלוש שנים ברציפות, כך שלמעשה אין אפשרות לבחור שרוצה לשבת וללמוד לקבל דיחוי, מה שמהווה תקדים שלא היה עד עתה.





הגרבמ אזרחי חוק הגיוס דגל התורה חברי הכנסת סנקציות כלכליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד