י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

זעם על נתניהו: מפגין אוזלת יד ואפס מעשה

נתניהו החליט אמש לדחות הריסת מבנים בלתי חוקיים השייכים לערבים בדרום הר חברון, זאת ימים ספורים לאחר פינוי מתיישבים מבתיהם במאחז נתיב האבות בימין זועמים וטוענים לאפלייה

נתניהו. (מחשבון הטוויטר שלו)
נתניהו. (מחשבון הטוויטר שלו)



בעקבות לחץ בינלאומי הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו, לדחות הריסת מבנים בלתי חוקיים במאחז נוואג'עה הממוקם ליד היישוב סוסיא בדרום הר חברון.

מאות שוטרים וחיילים גויסו לקראת פינוי והריסת חמישה מבנים בלתי חוקיים בהתאם להנחיית בג"ץ, ובהמשך להליך המשפטי שמובילה תנועת 'רגבים' מעל עשור.

על פי הפרסום אמש (שני) ב-ynet, התקבלה אתמול הנחייה מלשכת רה"מ לדחות את מימוש החלטת בג"ץ למועד לא ידוע.

בעקבות ההחלטה, בימין זועמים וטוענים לאיפה ואיפה, זא לאחר שרק בשבוע שעבר פונו 15 חמישה עשר בתים במאחז 'נתיב האבות' שביישו באלעזר.

תנועת 'רגבים', שהובילה את העתירה בבג"ץ כנגד מאחז נוואג'עה, הגיבה להחלטת נתניהו: "בשבוע האחרון נתניהו מימש את הריסת שכונת נתיב האבות ותפוח מערב, אבל נמנע מהריסת מאחז הדגל של הרשות הפלשתינית בדרום הר חברון", אמרו ברגבים. "נתניהו לא יכול להאשים רק את בג"ץ וארגוני השמאל, כאשר בפועל הוא מפעיל אכיפה נוקשה כלפי ההתיישבות, ומצד שני מפגין אוזלת יד ואפס מעשה כנגד הפעילות האינטנסיבית והבלתי חוקית של הרשות הפלשתינית".

"מדובר בעוול מתמשך", אמר ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי והוסיף: "לא ייתכן שממשלת ישראל תנהג איפה ואיפה, תיישם באופן מלא את פסקי בג"צ בהריסת בתי יהודים, בעוד שאת אותו דין אינה מכילה ביישום צווי ההריסה של בג"צ בשטח חמולת נוועג'אה תוך שהיא נותנת לפלשתינים להשתלט באין מפריע ובאופן בלתי חוקי על אדמות המדינה".

דמרי, קורא הבוקר לנתניהו, לנהוג דין אחד ליהודים ולערבים ולהרוס באופן מיידי את בתי חמולת נוועג'אה , שנבנו בניגוד לחוק בשטח המועצה האזורית הר חברון.

"אין לתאר את האיוולת של ממשלת ישראל. בשל ביקור צפוי של שני שליחים אמריקניים, הממשלה מעכבת למועד לא ידוע את ביצוע הריסת הבתים הלא חוקיים, אשר נבנו כנגד צו מניעה של בג"צ ויושבים על אדמות מדינה במשך שנים". אמר ראש המועצה.

"אוזלת ידה של ממשלת ישראל עומדת בניגוד גמור לנחרצות אותה היא מגלה בכל הקשור בהריסת בתי יהודים, כפי שראינו רק השבוע בנתיב האבות ובתפוח, ולפני כן בהרס בתי דריינוף עמונה ועפרה". טען דמרי.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אשר עמד בראש תנועת 'רגבים' טרם כניסתו לכנסת הגיב אמש בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "הסיפור הזה הוא לא פחות ממדהים. כנגד המבנים האלה התנהל דיון ארוך מאוד בבג"ץ שהסתיים בפסק דין סופי להריסה. ובכל זאת פעם אחר פעם ההריסה נדחית. מבנים ושכונות שלמות בהתיישבות הישראלית הוחרבו אבל לערבים מעניק נתניהו חסינות לא ברורה. מקומם ברמות על".







בנייה בלתי חוקית פינוי בתים תנועת רגבים בנימין נתניהו ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד