י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

דיל גפני - טיבי שנחשף ב'בחדרי' מגיע לכדי מימוש: "יהדות התורה וש"ס מתנגדות לחוק המואזין, הוא לא יעבור"

כחצי שנה לאחר ש'בחדרי' חשף את הדיל ביניהם בדבר חוק המואזין, הבוקר אומר זאת גפני בקולו לעיני המצלמות: "לאחר ששוחחנו אני וח"כ טיבי, אני סבור שהחוק הזה אסור שימשיך" בתמורה צפויים הערבים להיעדר מההצבעה על הגיוס • צפו

גפני וטיבי לוחצים ידיים במליאה. צילום: פלאש 90.  תמונה חיצונית: צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
גפני וטיבי לוחצים ידיים במליאה. צילום: פלאש 90. תמונה חיצונית: צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 צילום: פלאש 90



דיל גפני - טיבי, שנחשף ב'בחדרי' לפני כחצי שנה, ממשיך להתהדק, לקראת הדיונים המכריעים על חוק הגיוס. הבוקר (שלישי) בפתח הדיון בוועדת הכספים, פנה חה"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) בהצעה ליו"ר הוועדה חה"כ גפני, "אני פונה אליך ח"כ גפני לעניין ההבנות שהיו בנינו, ההבנה שאתה גילית לציפור הנפש שלנו. היום זה עולה לסדר היום בוועדה החוקה. גם ח"כ וקנין התייחס לעניין בזמנו ואמר תחתך ידי ולא אצביע בעד זה".



יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני השיב לטיבי ובכך אישר לראשונה את הדיל החסוי בין השניים שכאמור נחשף ב'בחדרי': "סיכמנו שהחוק הזה לא ימשיך הלאה, הוא עבר טרומית וזה הסיכום בנינו. לאחר ששוחחנו אני וח"כ טיבי, אני סבור שהחוק הזה אסור שימשיך, דיברתי עם יו"ר הקואליציה ועם מציע ההצעה וזו עמדת יהדות התורה וש"ס. זה חוק שרק מרגיז ולא עושה משהו. יש חוק למניעת רעש שיכול לתת מענה לסוגיה, המשטרה לא מפעילה את האמצעים לעצור את הרעש. אם זה יעבור זה יופעל רק נגד החרדים, אני לא חושב שיש לזה תועלת מעשית". כך נראה גפני אומר את הדברים בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

גפני הוסיף ואמר, "מה שזה יעשה, זה שאחד באינדונזיה יחשוב שישראל רוצה לעצור את המואזין במסגדים. דיברתי גם עם יו"ר ועדת החוקה, גם אם יהיה דיון, לא תהיה הצבעה".

בנוסף התחייב חה"כ גפני, כי יתעקש גם בעניין חוק הלאום שלא להעבירו.

כזכור, בכ"ג כסליו תשע"ח נחשף ב'בחדרי חרדים', כי שעות ספורות לפני שחוק המרכולים עלה להצבעה במליאה, עלתה על שולחן סיעת 'יהדות התורה', האופציה לסגור 'דיל' עם 'הרשימה המשותפת', על פי 'הדיל': הח"כים החרדים לא יתמכו בהמשך בחוק המואזין שעבר רק בקריאה טרומית, ובתמורה הח"כים הערבים יתמכו, או שלא יתנגדו לחוק המרכולים. 

ח"כ גפני סיפר אז בישיבת הסיעה כי כבר שוחח עם ח"כ אחמד טיבי בסוגיה וה'דיל' עלה כאופציה ביניהם. לדברי גפני אז, טיבי צריך היה לחזור אליו עם תשובות. 

כעת מסתבר כי הדיל שנרקם בזמנו נמשך כעת לקראת הצבעות מהותיות נוספות, ובראשם ההצבעות על חוק הגיוס שיחלו בקרוב.

בתוך כך, יוזם התיקון לחוק הרעש, חוק המואזין, חבר הכנסת מוטי יוגב, זועם על ה'דיל' בין גפני לטיבי ומגיב בחריפות תוך שהוא מסית נגד הציבור החרדי בצורה משולחת רסן: "בכדי להמשיך להשתמט מגיוס לצה"ל, בתמורה לתמיכת הערבים בחוק הגיוס, והפלת התיקון לחוק הרעש בתמורה".

"החרדים ימכרו את ארץ ישראל, את מדינת ישראל, החרדים ימכרו את שנתם של אזרחי מדינת ישראל, והכל בכי להשתמט מגיוס. אין מי שפטור מגיוס לצבא ההגנה לישראל. זו מצוה גדולה, כשם שאין מי שפטור מלימוד תורה בעם ישראל. את ה'איך' לעשות את זה ולקדם את החוק, עוד נבחן." כך יוגב.
משה גפני אחמד טיבי חוק הגיוס חוק המואזין דיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד