י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חוק הגיוס 'הפלס' נגד 'דגל': חוששים מאובדן מנעמי השלטון

על רקע התמיכה של חברי 'דגל התורה' בחוק הגיוס שגיבש משרד הביטחון ועתיד לעלות במים הקרובים להצבעה במליאת הכנסת, תוקף ביטאון עולם התורה של הפלג הירושלמי את הח"כים הליטאים: "כאשר הם יושבים בקואליציה, נמצא בפיהם כל תירוץ מגוחך כדי להצדיק את ההשלמה עם החוק שבעבר יצאו כנגדו"

גפני מקלב ואשר
גפני מקלב ואשר



בעיתון 'הפלס' של 'הפלג הירושלמי' יוצאים הבוקר (שלישי) במתקפה נגד חברי הכנסת של 'דגל התורה' שהביעו תמיכה בחוק הגיוס החדש, וזאת בניגוד לעמדה שהביעו בעת שיאיר לפיד הציג את את חוק שיוויון בנטל בממשלת לפיד-בנט.

הפלס מצטט את דברי יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעתו אתמול, שאמר כי הוא וחברי סיעתו יתמכו בחוק המוצע. "מתווה הגיוס שהונח בידי הוועדה של צה"ל ומשרד הביטחון הוא בעצם חזרה לחוק של יש עתיד", אמר, "במתווה יש יש יעדי גיוס קבועים בחוק ולא נתונים למשחקים פוליטיים. החוק מטיל גם סנקציות כלכליות משמעותיות על הישיבות, ואם לא יעמדו ביעדים, אחרי שלוש שנים גם הסנקציות הפליליות יחזרו".

לפיד הדגיש, כי לדעתו המתווה הנוכחי אף משמעותי יותר מהחוק שהוצע בשעתו, מאחר והפעם גובש המתווה על ידי המערכת הצבאית; "הפעם גם צה"ל והרמטכ"ל חתומים על מתווה הגיוס, והממשלה לא תוכל לשנות מילה אחת במתווה הזה, זה כבר לא פוליטיקה".

הפלס מציין כי החקיקה המוצעת על ידי השר ליברמן מאשררת את "תיקון 19" המטילה סנקציות פליליות על תלמידי הישיבות, ואף נוספו בה אלמנטים חמורים יותר מבחינת הציבור החרדי.

בהקשר לכך טוען הפלס, כי בשעתו יצא הציבור החרדי כולו, כולל נציגי המפלגות החרדיות, נגד החוק שקבע כי במהלך 'תקופת הקבע', בכל שנה בה לא יושגו יעדי הגיוס, תוטל חובת שירות על תלמידי הישיבות כולל סנקציות פליליות.

"דוברי המפלגות החרדיות הסבירו באותם ימים, כי יש לראות בחומרה רבה ביותר קבלתו של חוק שקובע מתווה שמגביל את מספרם של מקבלי הדיחוי משירות צבאי ואשר יחיל בשלב מסוים סנקציות פליליות על קבוצה מבני הישיבות". נכתב.

"ואילו עתה, בחוק החדש", נכתב בהפלס, "במקרה ולא יושגו יעדי הגיוס, יחולו הסנקציות הכלכליות והפליליות על כלל תלמידי הישיבות, כך שהחוק מצהיר שכאשר יבוטל ההסדר עקב אי עמידה ביעדים, למעשה לא תהיה שום מציאות חוקית לקיום ישיבה בארץ ישראל ח"ו".

"הפעם מסתמנת לראשונה אחדות דעים מפתיעה בין ח"כ יאיר לפיד לבין כמה ח"כים חרדיים שהודיעו כי הפעם לא יילחמו נגד החוק ולא יפרשו מהקואליציה במקרה והחוק יתקבל".

הפלס מזכיר כי "בעת שההצבעה על 'חוק לפיד' עלתה לקריאה ראשונה בקיץ תשע"ג, ביצעו הח"כים החרדיים מיפגני מחאה פומביים במליאת הכנסת, שכללו טקסי 'קריעה' וכבילה באזיקים. ערב ההצבעה על החוק בקריאה שלישי, בחודש אדר תשע"ד, התקיימה הפגנת ענק בשערי ירושלים, בה השתתף הציבור החרדי על כל חוגיו, עדותיו וקהילותיו, במחאה אדירה נגד החוק".

"לעומת זאת בשבוע האחרון העבירו כמה מהפוליטיקאים החרדים מסרים לכלי התקשורת, כי יסכימו עם החוק 'בדיעבד' ובתור 'הרע במיעוטו'. קשה למצוא הסבר הגיוני לשינוי הבולט בהתנהלות הח"כים, שמסכימים עתה להעברת 'חוק לפיד', ואף במתכונת חמורה יותר, מלבד העובדה שהפעם הם שוקלים את דרכם מספסלי הקואליציה ומתוך חרדה שמא ייאלצו להיפרד ממנעמי השלטון".

הפלס תוקף וטוען כי "מתברר שהח"כים החרדיים החליטו לצאת למלחמה פומבית רק כאשר היו ממילא באופוזיציה, ונערכו לקמפיין בחירות סביב החוק. אך כאשר הם יושבים בקואליציה, נמצא בפיהם כל תירוץ מגוחך כדי להצדיק את ההשלמה עם החוק שבעבר יצאו כנגדו במלחמת חורמה פומבית וקולנית".

לסיום, טוען הפלס כי "החוק המוצע מעגן בצורה מחייבת את המנגנון הדורסני של יעדי הגיוס, ומכתיב מתווה סחטני הקובע בצורה מפורשת כי הימנעות מאספקת היעדים ומכסות הגיוס, תביא לסנקציות כלכליות נגד הישיבות ובסופו של דבר לביטול מוחלט של הסדר קבלת הדיחוי משירות צבאי והחלת חובת שירות וסנקציות פליליות על בני הישיבות. 'ועדת שרים' מיוחדת תפקח על מימוש החוק ולצורך מכבש הלחץ שיופעל על עולם הישיבות, בכוונה לאלץ מסירת נפשות ל'כור ההיתוך', יוקם 'מאגר מידע' לבילוש אחר בני הישיבות. "מדובר בתכנית שטנית המחושבת לפרטי פרטים במטרה להחריב את עולם התורה".

כזכור, חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל החסידית הביעו התנגדות לחוק בעקבות כך שהחוק מתבטל אוטומטית אם אין עמידה ביעדים במשך שלוש שנים ברציפות, כך שלמעשה אין אפשרות לבחור שרוצה לשבת וללמוד לקבל דיחוי, מה שמהווה תקדים שלא היה עד עתה.
תזכיר חוק הגיוס הפלס חברי הכנסת דגל התורה מענמי השלטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד