י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פעימה ראשונה: הרפורמה במוניות השירות יוצאת לדרך

משרד התחבורה פירסם מכרזים ראשונים להפעלת קווים חדשים וקיימים בתל־אביב, רמת גן וגבעתיים, כך נחשף במדור 'ממון' של 'ידיעות אחרונות'

צילוםאילוסטרציה: Roni Shutzer /FLASH90
צילוםאילוסטרציה: Roni Shutzer /FLASH90



הרפורמה במוניות השירות יוצאת לדרך, ובפעימה הראשונה בגוש דן: מדור 'ממון' של 'ידיעות אחרונות' חושף הבוקר (שלישי) כי משרד התחבורה פירסם מכרזים ראשונים להפעלת קווים חדשים וקיימים בתל־אביב, רמת גן וגבעתיים.

ע"פ הפרסום, הקווים החדשים כוללים גישה משופרת לתחנות הרכבת ולים, במסגרת הרפורמה החדשה יתאפשר התשלום באמצעות רב קו בימי חול כמו באוטובוסים.

בנוסף לכך בימים הקרובים יפורסמו מכרזים להפעלת עוד כ־20 אשכולות של קווי מוניות ברחבי הארץ. הרפורמה כוללת הוספת קווים חדשים, מעבר בין קווים ללא תשלום, מידע לנוסעים, מידע על הנסיעות באפליקציות, הזמנת מקומות בנסיעות בינעירוניות ועוד.
 
הרפורמה תחול על כל קווי המוניות הקיימים ועל קווים חדשים או משודרגים, שיתפרסו על פני 23 אשכולות. עם הפעלת כל הקווים יגדל מספר מוניות השירות במאות אחוזים. על פי המכרז, למפעיל תחבורה ציבורית לא תתאפשר הפעלת אשכולות קווי מוניות באזורים שבהם מופעל על ידו אשכול קווי אוטובוסים.

שר התחבורה ישראל כץ אמר ל'ידיעות': "הרפורמה מבוצעת כחלק ממהלך שנועד לממש את ייעודן של מוניות השירות כאמצעי תחבורה משלים לאוטובוסים ולרכבות".
 
מנכ"ל 15 דקות, גיל יעקב אמר ל'ידיעות': "אנו מברכים על הרחבת שירות מוניות השירות והסדרתו. אנו קוראים למשרד התחבורה לאפשר גמישות הפעלה ותקציבים במכרזים כדי לאפשר תוספות שירות בעתיד".
מוניות שירות רפורמה 15 דקות משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד