י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שוטר חסר לב • הילדים בוכים: "רק חסר מנצח"

הביקורת נגד טראמפ בנושא הפרדת ילדי המהגרים מהוריהם נמשכת במלוא עוזה, הקלטה שרצה ברשתות החברתיות מצמררת את העולם. ילדים קטנים נשמעים בוכים מתוך געגועים להוריהם אחד השוטרים במתקן: "יש לנו ממש תזמורת כאן, רק צריך מנצח"

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הצהיר אתמול (שני), כי לא יאפשר לארצות הברית להפוך ל"מחנה מהגרים", את הדברים אמר על רקע הביקורת נגד הממשל על הפרדת ילדי מהגרים מהוריהם בגבול ארה"ב-מקסיקו.

המדיניות החדשה של הממשל בכל הנוגע למהגרים היא "לא שגרתית ודי אכזרית", כך לדברי הביקורתיים. משפחות שנתפסות בגבול מקסיקו - ארה"ב, ההורים נעצרים והילדים נלקחים לבתי מחסה לילדים.

הדמוקרטים וחלק מהמפלגה הרפובליקנית של טראמפ יצאו בחריפות נגד הממשל על הפרדת כמעט 2,000 ילדים מהוריהם בין אמצע חודש אפריל לסוף חודש מאי, אנשי מקצוע טענו שהדבר עלול לגרום לטראומה מתמשכת בקרב הילדים.

גם אשתו של הנשיא, מלאניה טראמפ, מתחה ביקורת על המדיניות, באמצעות הדוברת שלה סטפני גרישם, שמסרה: "אני לא יכולה לראות ילדים מופרדים מהוריהם, צריך לקיים את החוק, אבל צריך מדיניות עם לב", כך הגברת הראשונה.

ההפרדות הללו הן תוצאה של מדיניות ה"אפס סובלנות" של טראמפ, שעוצרת את כל המבוגרים שנתפסים מנסים להיכנס לארה"ב באופן בלתי חוקי, כולל אלה המבקשים מקלט.

טראמפ, שעמדתו הקשוחה בנושא ההגירה היא בראש סדר היום אצלו, ועל זה הוא גם ביסס את קמפיין הבחירות שלו, הגיב בחריפות למבקריו.

"ארצות הברית לא תהיה מחנה מהגרים, וזה לא יהיה מתקן פליטים, זה לא יהיה, אתם מסתכלים על מה שקורה באירופה, אתם מסתכלים על מה שקורה במקומות אחרים - אנחנו לא יכולים לאפשר לזה לקרות בארצות הברית, לפחות לא אצלי במשמרת". הבהיר הנשיא בנחרצות.

טראמפ האשים את הדמוקרטים במבוי הסתום, וטען שהם אשמים במצב שנוצר, וקרא להם להגיע לשבת איתו ולתקן את המצב.

הדמוקרטים מצידם האשימו את הנשיא בשימוש בילדים כבני ערובה, בויכוח איך לטפל בהגירה.

"זה נעשה על ידי הנשיא, לא על ידי הדמוקרטים, הוא יכול לתקן את זה מחר אם הוא רוצה, ואם הוא לא רוצה, הוא צריך להשלים עם העובדה שהוא עושה את זה", כך אמר יו"ר הדמוקרטים בסנאט צ'אק שומר.

בתוך כך, ב‏הקלטה שהופצה ברשתות החברתיות נשמעים ילדים בוכים, אחרי שהפרידו אותם מההורים שלהם בגבול, ומתחננים שלא ינתקו אותם מהוריהם. שוטר אמריקני נשמע ברקע, אומר: "יש לנו ממש תזמורת כאן, רק צריך מנצח".
דונלד טראמפ מהגרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד