י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

התפתחות: מנהלת המחוז הורתה לראש העיר לדון בבקשת החרדים

מתחם התחנה מסרב לרדת מסדר היום, מנהלת מחוז ירושלים לילי פינטוך, הורתה לראש העיר לדון בבקשת הסיעות החרדיות בירושלים לממן יעוץ משפטי שיגיש ערעור לוועדה הארצית לתכנון ובניה נגד מתחם התחנה הפועל בשבת

מועצת העיר ירושלים. צילום: בחדרי חרדים
מועצת העיר ירושלים. צילום: בחדרי חרדים



מתחם התחנה מסרב לרדת מסדר היום, מנהלת מחוז ירושלים לילי פינטוך, הורתה לראש העיר לדון בבקשת הסיעות החרדיות בירושלים לממן יעוץ משפטי שיגיש ערעור לוועדה הארצית לתכנון ובניה נגד מתחם התחנה הפועל בשבת.

מדובר במאבק ממושך שנחשף ב'בחדרי חרדים'. המאבק החל בתרגיל של חברי המועצה שהעלו לפני כחודש את הערעור שהגישו לפני שנתיים וחצי לדיון מחודש. בהצבעה סוערת במועצת הוועדה זכו החרדים ברוב סוחף, והדיון על אישור מתחם התחנה ירד מסדר היום.

אחרי הניצחון החרדי, יועמ"ש העירייה אלי מלכא טען כי מליאת מועצת העיר היא זאת שצריכה לקבל הכרעה להסיר את התב"ע של מתחם התחנה.

אלא ששעות לפני הדיון במועצה לדרישת החרדים, העבירה הוועדה המחוזית במחטף את התב"ע למתחם שעורר מחלוקת.

בעקבות כך טען יועמ"ש העירייה כי הדיון לא חוקי ואין לעסוק בכך. כעת, בעקבות פניות של חברי מועצה חרדים, מורה מנהלת המחוז לקיים דיון בנושא למרות טענות של היועמ"ש כי הדבר אינו חוקי ולקיים דיון בנושא בפתח ישיבת המועצה הקרובה.

חבר המועצה יוחנן ויצמן הגיב למכתב של פינטוך וביקש לשקול מחדש את החלטתה, "היות ופירושה הוא ייתור ההצעה לערער למועצה הארצית על החלטת הוועדה המחוזית לפי סעיף 110 לחוק התו"ב הנותן 30 יום בלבד להגשת ערר".

לדברי ויצמן, "הבקשה לכינוס הוגשה ברביעי לחודש וראש העיר לא עשה דבר לכנס את המועצה ואל לך לתת פרס להתנהלות בלתי תקינה זו". וויצמן דורש, לזמן את המועצה עוד קודם ישיבת מועצת העיר בשבוע הבא.

בסביבת ברקת מגיבים: "החלטת הממונה על המחוז במשרד הפנים בנושא מתחם התחנה הינה בהתאם לבקשת ראש העיר שלא לאפשר ישיבה שלא מן המנין, אלא להעלות הדיון כהצעה לסדר בישיבת מועצת העיר הקרובה".
מתחם התחנה דיון משרד הפנים היועמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד