י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הח''כית מ'יש עתיד' הפתיעה: "החוק גורם לשנאת חרדים"

בצל דיל גפני - טיבי, וועדת החוקה קיימה דיון ראשון בחוק המואזין, כהכנה לקריאה ראשונה של הצעות החוק למניעת מפגעים שיזמו הח"כים מוטי יוגב ורוברט אילטוב. חה"כ גרמן הביאה לדיון מכתב תלונה שקיבלה על רעש מצפירות כניסת השבת בבני ברק: "האם יעלה בדעתנו למנוע תקיעת שופר בחמש בבוקר?"

צילום אילוסטריה, קובי גדעון, לעמ
צילום אילוסטריה, קובי גדעון, לעמ צילום: קובי גדעון, פלאש 90



בצל דיל גפני - טיבי, וועדת החוקה קיימה דיון ראשון בחוק המואזין, כהכנה לקריאה ראשונה של הצעות החוק למניעת מפגעים שיזמו הח"כים מוטי יוגב ורוברט אילטוב.

הדיון התקיים בצל חילופי דברים סביב יוזם החוק מוטי יוגב לחה"כ משה גפני שטען כי, "החרדים ימכרו את ארץ ישראל, את מדינת ישראל, החרדים ימכרו את שנתם של אזרחי מדינת ישראל, והכל בכי להשתמט מגיוס. אין מי שפטור מגיוס לצבא ההגנה לשראל. זו מצוה גדולה, כשם שאין מי שפטור מלימוד תורה בעם ישראל. את ה'איך' לעשות את זה ולקדם את החוק, עוד נבחן."

גפני מצידו השיב, כי, "רק בזכות לומדי התורה יש לנו את ארץ ישראל וח"כ יוגב פשוט לא מבין את זה".

יוזם החוק חה"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתינו) אמר בפתח הדיון, "יש פה עניינים קואליציוניים שמנסים לטרפד את החוק אבל לא יכול להיות שהצעת החוק לא נדונה תקופה כה ארוכה. שנה וחצי אתה תוקע את הצעת החוק ואז מפנה את השאלה למשטרה. אם הוועדה עמוסה אפשר להעביר לוועדת הכנסת שתכריע על ועדה אחרת. הגענו להסכמות מול כל הדרגים לפי הסכמות הקואליציה אז אנחנו מבקשים להתנהל בצורה מכובדת ולא לתקוע את החוק". אילטוב התייחס להתנגדות הסיעות החרדיות ואמר, "או שתהיה משמעת קואליציונית או שלא יהיו הסכמות".

חה"כ יעל גרמן (יש עתיד) הביאה לדיון מכתב תלונה שקיבלה על רעש מצפירות כניסת השבת בבני ברק ועל כך שתושבי רמת גן פונים למוקד המשטרתי והתלונות לא מטופלות. כמו כן סיפרה על תלונות שהגיעו אליה כראש עיריית הרצליה וכיצד ניגשה לבית הכנסת ופעלה בהידברות. "האם יעלה בדעתנו למנוע תקיעת שופר בחמש בבוקר? זה חוק מפלג שמביא לשנאה גם כלפי דתיים וחרדים. במדינה מפולגת עם צבע אדום בדרום חסרות צרות שבחרנו להביא עפיפון תבערה לתוך הכנסת?"

הצעת החוק קובעת איסור על הפעלת מערכת כריזה בבית תפילה המצוי באזור מגורים בשעות הלילה (23:00 עד 07:00 למחרת). עם זאת מוצע להעניק לשר להגנת הסביבה, בהסכמת שר הפנים, סמכות לקבוע בצו מקרים בהם יותר השימוש במערכת הכריזה בשעות האמורות. בנוסף, מוצע לקבוע באופן מפורש כי אדם לא יפעיל מערכת כריזה בבית תפילה המצוי באזור מגורים, בניגוד להוראות החוק למניעת מפגעים וכן קנס של 10,000₪ למי שהפר את ההוראות ואף לקבוע עונש מינימאלי של 5,000₪ על מי שהורשע בעבירה לפי חוק זה.
יעל גרמן חוק המואזין וועדת החוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד