י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סקר: רק לראש העיר יש סיכוי לנצח בבחירות

על פי סקר שערך רדיו 'קול ברמה', ומתפרסם הערב, ראש העיר אלעד הנוכחי הוא היחיד מבין כל המועמדים במערכת הבחירות הנוכחית המסוגל לנצח בקלפי, כשהוא זוכה גם לנתונים גבוהים למדי במדד שביעות הרצון • מה דעת התושבים על 'הצנחת' מועמד חיצוני לראשות ואת מי הם מעדיפים כחבר עירייה?

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



לאף מועמד מלבד ראש העיר המכהן אין סיכוי לנצח בבחירות הקרובות באלעד. כך קובע סקר מיוחד שהוזמן ע"י רדיו 'קול ברמה', ונערך ע"י פרופ' קמיל פוקס באמצעות חברת דיאלוג. תוצאות הסקר נחשפו הרב (שלישי) במהדורה המרכזית של הרדיו.

ע"פ תוצאות הסקר: במידה וראש העיר הנוכחי, ישראל פרוש, יתמודד בבחירות הקרובות מול נציג מטעם תנועת ש"ס, 58% מהנשאלים יצביעו לפרוש - מול 17% בלבד לנציג ש"ס. בתרחיש ספציפי יותר, בו יתמודד ברק צברי מול פרוש, השיבו 71% כי יצביעו לפרוש - לעומת 10% לצברי.

כאשר נשאלו תושבי העיר על אפשרות הבאת מועמד חיצוני לעיר, התברר כי גם בני המגזרים שמפלגותיהם מקדמות יוזמות מסוג זה, מתנגדים לכך. כך למשל במגזר הליטאי, 46% סבורים כי יהיה זה לא נכון להביא מועמד חיצוני ו- 31% דווקא תומכים ו- 7% אומרים כי דעתם תלויה בזהות המועמד שיוצנח. במגזר הספרדי, 45% מתנגדים להביא מועמד חיצוני 29% תומכים בראיון 8% אומרים כי תלוי מי יהיה המועמד

באופן מפתיע למדי, במענה לשאלת שביעות רצון מתפקוד ראש העיר התברר כי במגזר הספרדי מרוצים מאוד מפרוש, כשלא פחות מ-85% מתושבי העיר הספרדים מאשרים את פעילותו, ורק 15% הביעו חוסר שביעות רצון.

במגזר החסידי, באופן מפתיע פחות, 95% מרוצים ו- 5% לא מרוצים. במגזר הליטאי, 90% מרוצים ו- 10% אינם מרוצים. דווקא במגזר הדתי לאומי קיימת קבוצה ניכרת שאינה מרוצה מתפקודו של פרוש, כאשר 60% אמרו כי הם מרוצים ו- 35% טענו כי אינם מרוצים מתפקודו.

בנוסף, נשאלו תושבי אלעד בסקר, האם פרוש דאג לאחד את התושבים בעיר. רוב הנשאלים, כולל הספרדים, השיבו כי ראש העיר פעל וחתר לאחדות העיר. כך, 81% מהתושבים הספרדים סברו כי פרוש דאג לאחדות ומנגד 19% מהתושבים סברו ההיפך.

על השאלה מי מתאים להיות ראש העיר, מתוך רשימת מועמדים, השיבו 55% מהנשאלים ישראל פרוש, 8% צביקה כהן, 6% צוריאל קריספל ושני אחוזים יגאל גואטה.

על השאלה מי מתאים להיות חבר בעיריית אלעד, השיבו 58% אבי שטרן, 49% צוריאל קריספל, 47 אחוזים שי נתן, 35% אבי דיין, ושלושים אחוזים ברק צברי.

בנתון המתפלג באופן דומה למדי, השיבו 63% מהספרדים באלעד כי פרוש דואג לכלל הקהילות בעיר, וכך גם 62% מהתימנים, 69% מהליטאים, 82% מהחסידים ו56% מהדתיים הלאומיים.
ישראל פרוש סקר קול ברמה אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד