כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סגן השר פקפק בטרור העפיפונים, ועורר סערה

סגן השר מ'הבית היהודי', אלי בן דהן, אמר בראיון לרשת ב' כי גל עפיפוני הבערה המשוגרים בשבועות האחרונים לעבר יישובי ושדות עוטף עזה, אינו ראוי להגדרה "טרור אסטרטגי", מאחר ואין המדובר בחציית גדר או חדירה ליישוב • בתנועה הקיבוצית מיהרו לקרוא לשר הביטחון ליברמן לפטרו מהתפקיד

שטחים בעוטף עזה לאחר פגיעת עפיפון תבערה עזתי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שטחים בעוטף עזה לאחר פגיעת עפיפון תבערה עזתי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לאחר שהמונח 'טרור העפיפונים' השתרש היטב בציבוריות הישראלית, טען היום (שלישי) סגן שר הביטחון, חה"כ אלי בן דהן (הבית היהודי), כי מדובר בהגדרה בלתי מדויקת, כשהוא מקומם עליו רבים.

"בואו לא נגזים – זה לא טרור אסטרטגי – זה לא חצייה של הגדר ולא חדירה ליישוב. בואו ניקח את זה בפרופורציה הנכונה שלו", אמר בן דהן בראיון לרשת ב'.

בעקבות הדברים, פנו הערב בתנועה הקיבוצית בדרישה לשר הביטחון, אביגדור ליברמן, לפטר מיד את סגנו, איש מפלגת 'הבית היהודי'.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, כתב לשר הביטחון: "במקום לעשות את עבודתו ולספק ביטחון ובמקום לחוש אשמה ובושה שהממשלה בה הוא סגן שר נכשלת יום אחרי יום כבר שבועות לנצח עפיפונים! של ארגון טרור ששורפים את הנגב ליסוד, בוחר סגן השר לזלזל בתושבי העוטף העומדים בגבורה מול האיום הזה ומול איומי הטרור הבלתי פוסקים של חמאס. על שר הבטחון ליברמן לפטר לאלתר את סגן השר בן דהן, שלא מבין דבר בביטחון ושכח לחלוטין מהי ציונות".

בתנועה לא הסתפקו בליברמן, כשהם פונים גם לנפתלי בנט, יו"ר 'הבית היהודי'. "התיישבות אינה רק ביהודה ושומרון ומוטב להזכיר זאת לסגן השר בן דאהן. ניתן רק לדמיין כיצד היה נוהג בן דאהן לו נשרפה גינה קטנה בהתנחלות מבודדת ובלתי חוקית. בושה וחרפה שזהו סגן שר בממשלת ישראל. על יו"ר הבית היהודי להעמידו לסדר ועל שר הביטחון לפטרו ממשרד הביטחון עוד הערב", כתבו שם לבנט, המכהן גם כשר החינוך.
אלי בן דהן טרור עפיפונים ליברמן נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד