י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"שגב הועבר לישראל בניגוד לחוק, בתיהמ"ש יתעלמו"

עו"ד לירן זילברמן, מומחה לדין הפלילי ולהליכי הסגרה, טוען כי מעצרו של השר לשעבר שגב והבאתו לישראל בניגוד לרצונו וללא הליך הסגרה מהווה תקדים חריג ביותר, המנוגד לחוק, שממנו צפויים בתי המשפט להתעלם בשל הזווית הביטחונית של החשדות

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



מעצרו של השר לשעבר, גונן שגב, גרם לזעזוע במדינת ישראל, כמו גם בעולם. כאשר שר בממשלה החובר לאויבת הגדולה של מדינת ישראל - איראן, אי אפשר לפתור זאת כדבר של מה בכך.

אחת הזוויות המעניינות ביותר של הסיפור, נרשמה דווקא בהליך הסגרתו של השר, שהיה חריג בכל קנה מידה. גינאה המשוונית סירבה להכניסו לשטחה עקב "עברו הפלילי", כאשר חשוב לציין כי מדובר באחת מהמדינות המושחתות בעולם.

האם ניתן להביא אדם לישראל בניגוד לרצונו שלא בהליכי הסגרה? "במקרים של אדולף אייכמן ומרדכי ואנונו, הובאו השניים בניגוד לרצונם ולא בהליכי הסגרה", אומר עו"ד לירן זילברמן מומחה לדין הפלילי ולהליכי הסגרה. "מקרה זה שונה, כיוון שבעבר לא היו חוקי יסוד", הוא מוסיף.

לדבריו, במקרה של גונן שגב: "ככל והיה מדובר בעבירת פשע רגילה ולא בחשד בבגידה וריגול, כנראה שבתי המשפט היו דנים בסוגיה, אך מכיוון שמדובר בסוגיה ביטחונית רגישה כנראה שבית המשפט לא יתערב" סיכם.

הערב (שלישי), יום לאחר שהותר לפרסום כי הוא הואשם בריגול עבור איראן, הועבר השר לשעבר, גונן שגב, ממתקן הכליאה הסודי בו הוחזק עד כה, לכלא גלבוע, שם הוא שוהה יחד עם אסירים פליליים.
גונן שגב הליך הסגרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד