י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תקדים: משרד הפנים כופה על ראש העיר לדון במתחם חילולי השבת

הממונה על מחוז י-ם במשרד הפנים מפעילה נוהל תקדימי ומורה לרה"ע לכנס ישיבת עירייה שלא מן המניין בנושא אישור התב"ע למתחם חילולי השבת בעיר • במשך שבועות התעקש ברקת בניגוד לנהלים שלא להיענות לבקשת הסיעות החרדיות בנושא

ויצמן על רקע מתחם חילולי השבת. צילום: באדיבות המצלם
ויצמן על רקע מתחם חילולי השבת. צילום: באדיבות המצלם



הישג חרדי בירושלים: בתום מאבקים ממושכים שניהלו בנושא במשך שבועות ארוכים נציגי הסיעות החרדיות בכיכר ספרא, בראשות חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן, כופה הערב הממונה על מחוז ירושלים במשרד הפנים על ראש העיר, ניר ברקת, לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין לדיון על מתחם התחנה המחלל שבת.

מדובר בתקדים היסטורי בעיריית ירושלים, אך גם במדינת ישראל בכלל, כאשר מדובר בפעם השלישית מאז קום המדינה בה משתמש משרד הפנים בסמכותו לכנס ישיבת מועצה חרף התנגדות ראש העיר.

במקרה הזה, מי שינהל את ישיבת המועצה יהיה זקן חברי המועצה ונציג בעלזא בירושלים, מיכל הלברשטם. בישיבה יתבקשו חברי המועצה להצביע על הצעה לסדר שתבקש מהעירייה לממן יועץ משפטי, לקראת הגשת ערעור למועצת הארצית לתכנון ובניה על התב"ע של מתחם התחנה.

כזכור, לפני חודש קיים ראש העיר, ניר ברקת, דיון ועדה בערר שהוגש על מתחם התחנה לפני שנתיים וחצי. החרדים רשמו בישיבה הישג, כאשר הוחלט כי עיריית ירושלים תסיר את התב"ע ממתחם התחנה המחלל שבת, קבע היועמ"ש של העירייה כי לדיון אין תוקף חוקי, מאחר שההחלטה צריכה להתקבל במליאת המועצה ולא במליאת הוועדה.

לפני כשלושה שבועות העלו הסיעות החרדיות הצעה לסדר בעניין, אך ועדת התכנון המחוזית אישרה שעות לפני הדיון את התב"ע על המתחם. בעקבות כך, דרשו בסיעות החרדיות לקיים דיון שלא מן המניין, בכדי לבקש מימון עירוני לייעוץ משפטי עבור הערר שברצונן להגיש לועדה הארצית.

אלא, שחרף החוק הקובע כי תוך שבעה ימים על ראש העיר לכנס את ישיבת המועצה, סירב ברקת לכנס את הישיבה. בעקבות כך, פנה חבר המועצה יוחנן ויצמן לממונה על מחוז ירושלים במשרד הפנים, לילי פיינטוך, להפעיל את סמכותה ולכפות על ברקת כינוס ישיבה.

מוקדם יותר היום (שלישי), פנתה הממונה במשרד הפנים לראש העיר והורתה לו לקיים דיון בישיבת המועצה הקרובה. אלא, שיוחנן ויצמן פנה לאחר מכן בשנית לממונה, וטען כי הישיבה תהווה פגיעה בהגשת הערר, משום שניתן לערר עד 30 מקבלת ההחלטה.

כעת, כאמור, כופה הממונה בהליך היסטורי על עיריית ירושלים לכנס בנושא ישיבה שלא מן המניין, ביום ראשון הקרוב, בה ידונו החברים בהצעה לסדר שהוגשה.





יוחנן ויצמן ניר ברקת מתחם התחנה עיריית ירושלים משרד הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד