י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רה"י האבל הרגיע את חכם שלום: אין מה לדאוג

נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגר"ש כהן, הגיע לביקור תנחומים בביתו של ראש מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הרבנים דנו בין השאר על חוק הגיוס המוצע, כשרה"י מצהיר: "בשיתוף פעולה של כולם יחד - לא יהיו שום גזירות ואין מה לדאוג".

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן



חוק הגיוס - על שולחנם של גדולי ישראל: הערב (שלישי) הגיע הגר"ש כהן, המשמש כנשיא ה'מועצת' של ש"ס - לניחום אבלים אצל ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בבני ברק. ראש הישיבה ציין בפני הגר"ש כי: "זו טרחה גדולה במיוחד להגיע מירושלים עם עול הציבור ועול הישיבה". בהמשך עלתה על השולחן גם סוגיית חוק הגיוס והעמדה החרדית, כך פורסם ב'קו עיתונות'.

במשך שעה ארוכה ניחם הגר"ש כהן את ראש הישיבה, תוך שהוא מצטט את הגמרא על פטירת בניו של רבי מאיר, והקדמת החתם סופר על בנו של הרמב"ם שנפטר על פי אביו. הגר"ש ציין שתלמידי חכמים מאריכים ימים בשביל הדור, וכי "הדור צריך לראש הישיבה".

כאמור, לאחר מכן העלה חכם שלום את סוגיית הגיוס וציין כי: "יש בעיה של הגיוס ומאיימים על תקציבים, אנחנו לא חיים מהתקציבים, אנחנו הצבא של הקב"ה, לכן נקראים יוצאי צבא".

ראש הישיבה השיב בתגובה: "הכל תלוי בזכויות, אין מה לדאוג". הגר"ש ציטט את דברי הרמב"ם בסוף הלכות שמיטה על שבט לוי, ואז הוסיף הגרי"ג כי: "בשיתוף פעולה של כולם יחד לא יהיו שום גזירות ואין מה לדאוג".

הגר"ש מצדו אמר לאחר מכן: "אחינו הטועים לא יודעים מה זה בן תורה, אבל כשמתקרבים הם שמחים שבנם בתורה. יש לנו הורים שרוצים שבנם ילך לצבא, התלמידים נשמעים לי יותר מבנים, שום אחד לא הולך לצבא, כשמתחתנים, אבא שלהם אומר לי תודה, לא תהיה שום כפיה". לאחר מכן נפרדו גדולי ישראל ואיחלו אריכות ימים זה לזה, כך פורסם ב'קו עיתונות'.
חוק הגיוס הגריג אדלשטיין חכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד