י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בגלל ישראל: ארה"ב פרשה ממועצת זכויות האדם

דרמה בינלאומית: ארצות הברית הכריזה על פרישה ממועצת זכויות האדם של האו"ם, כמחאה על היחס השלילי לו זוכה ישראל מהמועצה, בדמות גינויים אין סופיים, בעוד סוריה וצפון קוריאה מקבלות דווקא יחס של כבוד • נתניהו וליברמן בירכו בחום על המהלך

שר החוץ האמריקאי. צילום: רויטרס
שר החוץ האמריקאי. צילום: רויטרס



שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ושגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי הודיעו בדקות האחרונות במסיבת עיתונאים על פרישה ממועצת האו"ם לזכויות אדם, הדיווחים על כך שארה"ב התכוונה לפרוש, התפרסמו בחודשים האחרונים בכמה אתרי תקשורת מובילים בארה"ב.

אחרי חודשים של שיחות שקיימה ארצות הברית בניו יורק וגם בז'נבה, שם נמצא מטה זכויות אדם של האו"ם, החליטה ארה"ב לפרוש סופית עקב היחס של המועצה לישראל.

בשבועות האחרונים ניהלה ארה"ב שיחות אינטנסיביות בדרישה שישראל תקבל יחס הוגן יותר במועצה, אך השיחות הגיעו לפיצוץ. ארה"ב זועמת על היחס שישראל מקבלת, בהשוואה לזה שמקבלות מדינות כמו איראן וסוריה שהאזרחים שם נרצחים וחלקם נעלמים מהרחובות. אלו אינן נתקלות בכל גינוי, כאשר רק ישראל, שנלחמת על חייה, "זוכה" לגינויים בלי סוף.

לשכת ראש הממשלה בירושלים מסרה בתגובה למהלך הדרמטי: "ישראל מודה לנשיא טראמפ, למזכיר המדינה פומפאו ולשגרירה היילי על החלטתם נגד הצביעות והשקרים של מועצת "זכויות האדם" של האו"ם".

"במשך שנים, המועצה הוכיחה שהיא גוף מוטה, עוין ואנטי-ישראלי שבוגד במשימתו להגן על זכויות אדם. במקום לעסוק במשטרים המפרים באופן סדרתי זכויות אדם, המועצה מתמקדת באובססיביות בישראל, הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון".

"החלטת ארה"ב לפרוש מהגוף המוטה הזה מהווה אמירה חד-משמעית - עד כאן", הוסיפו בלשכת ראש הממשלה.

ואילו שר הביטחון, אביגדור ליברמן,מסר: "מברך את ידידת האמת שלנו שיצאה ממועצת הצבועים המתקראת גם מועצת זכויות האדם של האו"ם. שוב ושוב אנו רואים שאין לישראל ידידה גדולה יותר מארצות הברית".

כזכור שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, אמרה לפני שלושה חודשים כי מועצת זכויות האדם של האו"ם מטופשת ולא ראויה לשמה. את הדברים אמרה אז היילי בתגובה לקבלת חמש החלטות נגד ישראל בשל העימות עם הפלסטינים בעזה.

כזכור, בחודש שעבר אישרה המועצה הקמת ועדת חקירה על האירועים בגדר הגבול בעזה, שם חוסלו עשרות מחבלים. 29 מדינות הצביעו בעד הועדה ו-14 מדינות נמנעו, רק אוסטרליה וארצות הברית היו המדינות היחידות שהתנגדו להחלטה.

כאמור, הלילה ארצות הברית פרשה מהמועצה, שלא מפסיקה לגנות את ישראל, ומתעלמת מאלפי ילדים שנרצחו בסוריה בגז סארין על ידי כוחות אסד.
מועצת זכויות האדם ארצות הברית ניקי היילי מייק פומפאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד