ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

לילה ללא שינה בדרום: אזעקות צבע אדום, שיגורים, נפילות ויירוטים

מעט לאחר שצה"ל תקף בעזה בתגובה להתמשכות טרור העפיפונים, שיגרו ארגוני הטרור עשרות רקטות לעבר יישובי הדרום סך הכל 45 שיגורים צה"ל הגיב בתקיפת 25 יעדי טרור ברצועה. דובר חמאס: "ההתנגדות היא זו שקובעת את כללי המשחק"

תקיפה בעזה. צילום אילוסטרציה: פלאש 90. תמונה חיצונית: עבד רחים חטיב, פלאש 90
תקיפה בעזה. צילום אילוסטרציה: פלאש 90. תמונה חיצונית: עבד רחים חטיב, פלאש 90



מסתבר, כי ההסלמה בדרום נמשכת. הלילה (רביעי) מעט לאחר חצות, מטוסי קרב של צה"ל תקפו שלושה יעדים באיזור רפיח, בתגובה להמשך השימוש בעפיפוני ובלוני תבערה, שחלקם מצויידים עם מטענים מאולתרים.

כחצי שעה לאחר מכן, ארגוני הטרור ברצועת עזה החלו לשגר רקטות לעבר יישובי עוטף עזה ואזעקות צבע אדום הופעלו במועצה האזורית אשכול, במועצה האזורית חוף אשקלון ובאזור התעשייה אשקלון ובעוד כמה יישובים בעוטף עזה.

סך הכל שוגרו 45 רקטות, 7 יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, ולפחות שלושה נפלו ביישובים בישראל. כך נמסר מדובר צה"ל.



מדובר צה"ל נמסר עוד, כי צה"ל תקף במהלך הלילה והבוקר כ-25 יעדי טרור לאורך רצועת עזה באמצעות מטוסי קרב, כ-25 יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס, ביניהם מתחם אימונים תת קרקעי.

זאת בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע במהלך הלילה מרצועת עזה לשטח הארץ.

"ארגון הטרור חמאס הוביל הלילה מתקפת רקטות חמורה לעבר עורף ישראל ומוביל את רצועת עזה ותושביה להתדרדרות והסלמה". אומרים בצה"ל ומוסיפים כי "חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור כנגד אזרחי ישראל".







לסיום אומרים בדובר צה"ל כי "צה"ל ערוך ונחוש לממש את משימת ההגנה על אזרחי ישראל ויגביר פעילותו על פי הצורך והערכת המצב".

במהלך הלילה הגיב דובר ארגון חמאס פוזי ברהום ובירך את "ההתנגדות" על תגובתה לתקיפה הישראלית. לדבריו, "ההתנגדות לא תאפשר לישראל לשנות את המשוואה. "ההתנגדות היא זו שקובעת את כללי המשחק. תקיפה תענה בתקיפה".

כזכור, ביום שני השבוע, לפנות בוקר, שוגרו שלוש רקטות מרצועת עזה, לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון ובאזור התעשייה אשקלון. אחד השיגורים נפל ככל הנראה בשטח רצועת עזה.

כשעה לאחר מכן, תקפו מטוסי קרב תשעה יעדי טרור בשני מתחמים צבאיים ובמתחם לייצור אמצעי לחימה של חמאס בצפון רצועת עזה. באותו ערב צה"ל תקף פעם נוספת תשתיות טרור של חמאס, לאחר שמוקדם יותר חוליית מחבלים שיגרה בסמוך להם בלוני תבערה מדרום רצועת עזה לשטח הארץ.

(עודכן בשעה 7:00)













צילום: בטחון אשכול
תקיפה בעזה שיגור רקטות חמאס טרור העפיפונים הסלמה בדרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד