כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

כרזות רחוב בירושלים: מה זה הרע במיעוטו?

כרזות רחוב הציפו הבוקר את לוחות המודעות בריכוזים החרדים בירושלים, בצורה ובכמות בולטת שלא היה ניתן להתעלם ממנה, כותביהן מעלים תהיות שונות המציקות להם בעקבות התבטאויותיהם בנושא חוק הגיוס "האם ראש ישיבה שיצטרך למסור שמות של בחורי ישיבה, ייחשב כמויסר?"

המודעות
המודעות



משבר הגיוס מגיע גם לרחובות ירושלים. הבוקר (רביעי) ניתלו כרזות ברחובות העיר נגד חוק הגיוס, אשר מפרסמיהן תהו, מדוע חלק מהח"כים החרדים תומכים בחוק המוצע.

בכרזות נכתב בין הייתר, "לפני זמן לא רב מכרו לנו שהוראת ראשי הישיבות היה שאם אין הגבלה על מספר הלומדים בישיבות רק אז אין בעיה לחוק הגיוס כלשהו, עכשיו שיש הגבלה חמורה החותכת בסכינא חריפא את מספר לומדי התורה בישיבות ובכוללים ! מדוע גם עכשיו אתם פועלים להעביר את החוק בנוסח תזכיר משרד הביטחון?". כך במודעה שצילום ממנה הגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

בהמשך פונים כותבי הכרזות האנונימים, גם ליו"ר 'דגל התורה' ח"כ גפני, "אל מר גפני, האם ראש ישיבה שיצטרך למסור שמות של בחורי ישיבה שאינם עומדים במסגרת החוק החדש או שהם מעל למכסה המותרת ללימוד תורה, ייחשב כמוסר לכל דבר וענין על כל המשתמע מכך או שהח"כים שהסכימו לחוק הם המוסרים".

בנוסף, מעלים על דפי הכרזות שאלה נוספת ומבקשים את תשובות חברי הכנסת, "איזה חוק אמור להיקרא הרע ולא במיעוטו, לכל הגזירות והמכסות כבר הסכמתם גם לסנקציות הכלכליות אתם עומדים להצביע בעד כי זה הרע במיעוטו. גם אלפי חרדים שיחויבו בגיוס זה הרע במיעוטו". עוד תהו כותבי הכרזות, "אז רק גיוס חובה לכל בחור ובת זה הרע לא במיעוטו?".

כך או כך, הנושא עוד יעסיק אותנו כנראה שנים רבות והפיתרון המעשי אינו נראה באופק.





חוק הגיוס כרזות רחוב לןוח מודעות דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד