י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שיא חדש: עשרות מתמודדות לתפקיד הנחשק

במהלך עשרות שנים הנשים כמעט ולא היוו פקטור בהתמודדות על ראשות הרשות המקומית. נראה היה כי כך יהיה גם בבחירות הנוכחיות, אך זינוק במספר המועמדות שינה את התמונה

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



רק שש נשים עומדות היום בראש רשות מקומית ונכון ללפני 3 חודשים רק 22 נשים הכריזו על מועמדותן לראשות רשויות. היום, כשלפנינו כחמישה חודשים עד לבחירות לרשויות המקומיות המספר מזנק, כש-70 נשים הכריזו: אנחנו מתמודדות על ההנהגה העירונית.

חברת הכנסת עליזה לביא יזמה אמש מפגש בכנסת לכל אותן נשים שמתמודדות על ראשות העיריה או הרשות המקומית במקום מגוריהן. בכנס שיזמה ח"כ לביא השתתפו 70 המתמודדות, ראשות רשויות מכהנות, קואליציית ארגוני נשים, חברי כנסת ואנשי ציבור, שיצאו כולם בקריאה משותפת לעידוד עוד נשים להתמודד על מקום ולשילוב עוד נשים ברשימות לקראת הבחירות.

"לאורך שנים הזירה המקומית הופקרה והייתה תחת הגמוניה גברית כמעט מוחלטת", אמרה חברת הכנסת לביא. "14 אחוז מכלל חברי המועצות, ו-2 אחוזים בלבד מראשי הרשויות כיום הן נשים, זה הפסד ובזבוז מטורף של הון אנושי. בבחירות הקרובות לראשונה יחול החוק שקידמנו שיספק לרשימות תמריץ כלכלי לשלב נשים. זה צעד חשוב אחד, אך יש עוד דרך ארוכה, וכולנו יחד אחראיות לכך שבאוקטובר הקרוב תצא בשורה היסטורית, ונשים יהיו חלק משמעותי בהנהגות המקומיות".

במפגש סיפרו נשים המכהנות כראשות מועצה בקדנציה הנוכחית על מה שגרם להן להגיע למקום בו הן נמצאות עכשיו. ד"ר מטי הרכבי צרפתי, ראשת המועצה האזורית יואב סיפרה: "אחרי 25 שנים באקדמיה הגעתי לשלב בחיים שמשהו נוסף מניע אותי, והחלטתי שזה המקום בו אוכל להשפיע על החברה בישראל. אני מציעה לנשים - תהיו אתן בלי להתנצל בפני אף אחד על הדרך שבחרתן, בלי לחשוש.

גם גב' יעל מקליס, ראש מעצת יהוד-מונסון שיתפה את הנוכחים במניע שלה להגיע לחיים הציבוריים: כל מסגרת שבא הייתי חיפשתי לחת אחריות כדי להשפיע. הרגשתי תחושת מחויבות ושליחות – להפסיק לדבר על השחיתות והכשלים וללכת לעשות מעשה. אם יש משהו שאני גאה בו זה מיגור השחיתות, כשכשיום יהוד מונסון מתנהלת בצורה נקייה ושקופה. היו לכך מתנגדים רבים במוקדי הכוח, ואנחנו ממשיכות להוביל שינוי כל יום".
מתמודדות בחירות עירייה עליזה לביא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד