ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

לפיד וליברמן סעדו במזנון - והחרדים נלחצו

כשברקע המשבר הפוליטי סביב חוק הגיוס, סעדו היום יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ושר הביטחון אביגדור ליברמן, בשולחן מרכזי במזנון חברי הכנסת, וגרמו לחברי הכנסת החרדים להזיע מעט

לפיד וליברמן סעדו במזנון - והחרדים נלחצו



בשולחן מרכזי במזנון חברי הכנסת, סעדו היום שני אישים פוליטים וגרמו לחברי הכנסת החרדים להזיע מעט.

השניים, יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, ושר הביטחון אביגדור ליברמן, הסבו לדקות ארוכות במרכז מזנון הכנסת, כשהח"כים משאר סיעות הבית - בהם גם חלק מחברי הכנסת החרדים - עוקבים אחריהם, מי בסקרנות ומי בדאגה.

השניים נועדים כשברקע המשבר הפוליטי סביב חוק הגיוס, והחשד החרדי כי ליברמן מתואם עם לפיד בכל עניין גיבוש החוק. כזכור, לפיד כבר הודיע כי הוא צפוי לתמוך בחוק הגיוס המוצע.

כזכור, לפיד שהופיע בפני הוועדה המקצועית בנושא הגיוס והציג את עמדתו, עורר זעם רב בקרב הסיעות החרדיות, כך שיו"ר סיעת יהדות התורה חה"כ מנחם אליעזר מוזס אמר שעות לאחר הגשת תזכיר חוק הגיוס בנאום שנשא במליאת הכנסת, "חשבתי שישבה ועדה מקצועית ולא פוליטית. אך התאכזבתי כשגילינו טביעות אצבעות פוליטיות במסקנות האלה. אבל אם כבר פוליטי - מדוע את חברי יהדות התורה וש"ס, שאנחנו 'הנידונים', או 'הנאשמים', לא הזמינו להשמיע את חוות דעתנו? לעומת זאת, מי שכן הוזמן היה מר לפיד ואלעזר שטרן. דווקא הם הוזמנו לוועדה להשמיע דעתם. אותנו לא הזמינו – וזו ועדה של משרד הביטחון המתיימרת להיות מקצועית!".

נציין כי, 'בחדרי חרדים', שאל את שר הביטחון על הצהרתו כי לא תהיה התערבות פוליטיקאים בוועדה, אך למרות זאת חברי הכנסת יאיר לפיד ואלעזר שטרן (יש עתיד) הציגו את עמדתם בפני חברי הוועדה בזמן שחברי הכנסת החרדים לא הורשו לעשות זאת. ליברמן השיב, "השתתפו כל אחד שביקש להופיע בפני הוועדה". לדבריו, "גם החרדים היו, כנראה לא קיבלת דיווח נכון. החרדים ביקשו שאריאל אטיאס יופיע בפני הועדה ועוד כמה נציגים ביקשו שיופיעו בשמם, וכולם הופיעו וטענו את הטענות".

בנוסף, הבוקר (רביעי), הביאו ב'המודיע' באופן חריג, את עמדת סיעת 'יש עתיד', לפיה, "בסיעת 'יש עתיד' מתכוונים לתמוך במתווה חוק הגיוס שהציעה הועדה של משרד הבטחון, משום שלדעתם הוא תואם את מה שהציעו הם בשעתו, וכי יש בחוק המוצע סנקציות כלכליות אם לא יעמדו הישיבות במכסות וביעדים; ובמדה והחוק יפקע כתוצאה מאי עמידה במכסות, הרי שהדבר יהפוך לפלילי".

בעיתון הביאו ציטוט מדברי יו"ר 'יש עתיד' חה"כ יאיר לפיד, שאמר כי, "יש 'יתרון', בחוק המוצע, משום שהיעדים והמכסות יהיו חלק מגוף החוק; הסקנציות הכלכליות יהיו חלק מגוף החוק; וגם פקיעתו הבלתי מותנית, כעבור תקופה בה לא ימומשו היעדים והמכסות – היא חלק מהחוק".
אביגדור ליברמן יאיר לפיד חוק הגיוס מזנון הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד