כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בנט: ''ילד בן 8 שמחזיק בעפיפון נפץ - הוא מחבל; צריך לירות בו''

"לא ארפה עד אשר נאמץ מדיניות חדשה: להפסיק לירות ליד המחבלים, ולהתחיל לירות במחבלים", אמר חבר הקבינט בנאום תקיף • אחת המשתתפות: "אתה לא צריך לדבר על זה כי יש כאן ערבים. אנחנו חושבים דברים אחרים" • ומה השיב בנט

צילום: יוסי זליגר
צילום: יוסי זליגר



שר החינוך וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, נפתלי בנט, התייחס היום (רביעי) למצב הביטחוני בדרום הארץ.

"תושבי עוטף עזה מתמודדים עם מציאות בלתי אפשרית – אלפי דונמים נשרפים ומעבר לכך, מדובר בסכנת חיים ממשית להם ולילדיהם בכל רגע נתון", אמר בנט בנאום בכנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה.

"תדמיינו שבלילה, איפה שאתם גרים, בזמן השינה בלון אש יכול להצית לכם את הבית. זה המצב הנתון כרגע".

בנט המשיך, "לפני שלושה שבועות ישנתי בביתה של משפחת סוויסה בקיבוץ כפר עזה בלילה של הרבה מאוד ירי, וחוויתי במקצת את המצב - 6 פעמים מאז חצות ועד 5 בבוקר קמנו, הלכנו לממ״ד, חיכינו 2-3 שלוש דקות וכך חוזר חלילה. מעבר לפן הביטחוני, אתה לא ישן בכלל בלילה ואז בבוקר כל תושבי מבואות עזה הם כמו חצי בני אדם. אנחנו לא חווים את זה במרכז ולא באמת מבינים את העניין הזה.

"אני מבין שיש שרים שחלוקים על המדיניות שאני מנסה לקדם וטרם הצלחתי.

"הביטו באמת הפשוטה", אמר השר, "אלו לא ילדים תמימים בני 8 והעפיפונים שהם מחזיקים הם לא משחק. זה כלי הרג. ולמי שמשתמש בכלי הרג – יש להתייחס כמחבל. זה לא ילד בן 8 וזה כלי רצח שיכול להרוג אנשים.

"אלו לא שטחים ריקים במדינה אחרת, זה ליד שדרות, מטרים ספורים ממכללת ספיר.
זה המצב כרגע, זה לא בסין ולא בקזחסטן. זה כאן בישראל".

בשלב זה קמה אחת המשתתפות בקהל ואמרה: אני חושבת שאתה לא צריך לדבר על זה כי יש כאן ערבים. אנחנו חושבים דברים אחרים״.

השר בנט השיב לה: ״אני באתי להביע את עמדותיי, לא את העמדות שלכם. אנחנו בדמוקרטיה. אני תמיד אגיד את עמדותיי ואף אחד לא ישתיק אותי מלומר את עמדותיי בדמוקרטיה הישראלית״.

בנט המשיך, "עפיפון נפץ שנוחת בגן ילדים עלול להביא עלינו אסון ואובדן חיי אדם.

"לכן אני אומר פה בצורה ברורה: אני לא ארפה עד אשר נאמץ מדיניות חדשה: להפסיק לירות ליד המחבלים, ולהתחיל לירות במחבלים.

"ההבלגה מולידה בהכרח הסלמה. ברגע שאנחנו מבליגים, אז אנחנו מאותתים לצד השני שיש מרחב מסוים שבו מותר להם לשגר בלוני נפץ ועפיפוני תבערה. לכן הם יורים הרבה יותר - מאחדות, לעשרות, למאות ולאלפים. וזה בהכרח מוביל אותנו להסלמה. בהרתעה צריך לפעול בכוח רב בהתחלה, וזה בדרך כלל פותר את הבעיה״, אמר בנט לסיום.



כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לאחר לילה סוער בגזרה הדרומית, למעלה מ-45 רקטות ששוגרו לעבר ישראל ותקיפה של למעלה מ-25 יעדים טרור - שגרת הטרור של בלוני ועפיפוני התבערה, נמשכת.

מאז שעות הבוקר (רביעי) פרצו שלוש שריפות בגזרת עוטף עזה, ככל הנראה כתוצאה מבלוני ועפיפוני טרור שהופרחו מרצועת עזה.

בשריפות באיזור כפר עזה וניר עם, לוחמי האש הצליחו לכבות את השריפות. באיזור בארי עדיין פועלים לוחמי האש לכיבוי השריפות שפרצו.

בשעות הצהרים בסמוך לשעה 12:50 ביצעו כלי טיס של צה"ל תקיפה בסמוך לחולייה ששיגרה בלוני תבערה בדרום רצועת עזה. במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב של צה"ל כ-25 יעדי טרור בשטח רצועת עזה, בתגובה לשיגור כ-45 פצצות מרגמה במהלך הלילה לעבר עוטף עזה.

במהלך הבוקר אותרו שש רקטות בתוך יישובי המועצה האיזורית אשכול, ארבע בדרום המועצה ו-2 במרכז המועצה. אחת מהן, אותרה בסמוך לגן ילדים.
נפתלי בנט טרור השריפות עפיפונים עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד