י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ליברמן: ''זו הייתה טעות''; נתניהו: ''העוצמה תגבר''

ראש הממשלה ושר הביטחון התייחסו גם להסלמה הלילה בגבול רצועת עזה • נתניהו: "אינני מתכוון לפרט את המהלכים שאנו מתכננים מול עזה. העוצמה תגבר ככל שיידרש" • ליברמן: "על מה שהיה אתמול, יש לי רק שלוש מילים לומר לחמאס – זו היתה טעות". דובר החמאס פאוזי ברהום ענה לשר הביטחון: "בשלוש מילים: אל תבין לא נכון את הסבלנות שלנו"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1, נאמו בין היתר ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן. השניים התייחסו גם להסלמה הלילה בגבול רצועת עזה.

נתניהו אמר, "אינני מתכוון לפרט את המהלכים שאנו מתכננים מול עזה. העוצמה תגבר ככל שיידרש. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ומוטב שאויבינו יבינו זאת - ועכשיו".

לגבי החזית בסוריה אמר "אנחנו פועלים כל הזמן כדי למנוע את ההתבססות הצבאית של כוחות איראן וגרורותיה שם. לא ניתן למי שקורא להשמדתנו להפוך את סוריה לבסיס תקיפה נגד ישראל. אגרוף הפלדה של צה"ל הולם ויהלום בעוצמה בכל מי שחותר לפגוע בנו".

שר הביטחון אמר, "אנחנו עדיין מוקפים בשנאה ובאויבים אכזריים. ברצועת עזה אנו עומדים מול חמאס וג'יהאד איסלאמי. בסיני דאעש. חיזבאללה בגבול לבנון ואלקאידה בגבול הסורי. ומאחורי כולם איראן".

ליברמן הוסיף, "אנו מתמודדים בו זמנית עם עפיפונים, מערכות הגנ"א וטילים ארוכי טווח של האוייב, המכוונים אל מרכזי האוכלוסייה בישראל. לכן, האתגרים העומדים בפניכם מורכבים ביותר ואתם, כדור המפקדים לעתיד, תצטרכו להתמודד איתם במקביל במקצועיות ובנחישות".

לסיום, אמר שר הביטחון, "על מה שהיה אתמול, יש לי רק שלוש מילים לומר לחמאס – זו היתה טעות".

דובר החמאס פאוזי ברהום ענה לשר הביטחון: "בשלוש מילים: אל תבין לא נכון את הסבלנות שלנו".

בכנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, התייחסה שרת המשפטים איילת שקד למצב הביטחוני ואמרה כי "עוטף עזה כולו שרוף מה שמוכיח שעפיפון תבערה הוא כמו פצצה או טיל והנזק שלו יכול להיות אף גרוע יותר. מי שמעיף אותם אלו לא אנשים תמימים אלא חוליות חמאס מאורגנות. צהל צריך לטפל בנושא בצורה הכי חריפה שיש. עבר לילה מאוד קשה על עוטף עזה. אם לא נגיב בעוצמה זה רק ילך ויתדרדר".

הלילה נורו לעבר ישראל 45 רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. כשבעה מהם יורטו על ידי כיפת ברזל והשאר התפוצצו בשטחים פתוחים. בודדים מהם, התפוצצו בתוך ישובים ואף ליד גן ילדים.
"פלגי ההתנגדות נושאים באחריות על הפגזת שבע עמדות צה"ל בעוטף עזה" הגיבו ארגוני הטרור ברצועת עזה. "אנו מכריזים על יצירת משוואה שבמסגרתה הפגזה תיענה בהפגזה. לא נאפשר לאויב לקבוע את המשוואות על העם ועל ההתנגדות. ההנהגה הישראלית תישא באחריות המלאה על כל תוקפנות ותשלם את המחיר על יהירותה. כל הניסיונות הכושלים של האויב לנסות לשבור את התנועה העממית הפלסטינית בעזרת הפצצות - ייכשלו".
טרור העפיפונים בנימין נתניהו אביגדור ליברמן איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד