י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הח"כ הש"סי מאיים בערבית: עזה תבער • צפו

חבר הכנסת דני סיידה מסיעת ש"ס נשא נאום זועם בכנסת על רקע טרור העפיפונים המכה בקצב גובר והולך בעוטף עזה, כשהוא פונה בערבית לראשי חמאס, עם איום חריף במיוחד

צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90



חה"כ דני סיידה (ש"ס), מאיים על ראשי החמולות שלהחמאס שעומדים מאחורי גל טרור העפיפונים, ופנה בשפה הערבית מעל דוכן הכנסת "מי שביתו מזכוכית שלא יזרוק אבנים על בית השכן".

בנאום שנשא היום (רביעי) סיידה, במסגרת הצעה לסדר שדנה בטרור העפיפונים מעזה, אמר הח"כ: "אתמול התכנסו במכללת ספיר כל ראשי החקלאות בארץ מכל המפלגות ומכל הזרמים, ביחד עם ראשי הרשויות והחקלאים מעוטף עזה, בכדי לדון על המצב הקשה בו נתונים תושבי האזור. השיח המתסכל והלוחמני שעלה מכנס זה, צריך להדליק נורה אדומה לכל מקבלי ההחלטות. אומנם כולם שם סומכים את ידיהם על שיקול הדעת של צה"ל והעומד בראשו, ועל ראש הממשלה והקבינט הביטחוני".



"אך הם מאוכזבים ומתוסכלים שהתופעה עדיין לא ממוגרת", אמר סיידה, כשהוא מוסיף וטוען: "הם לא רואים את סופו של גל טרור זה. תוסיפו לזה את התסכול הנוסף של החקלאים שעולה מהקיצוץ במכסות המים אשר נעשה לצערי בעיתוי ובתזמון גרוע כזה, ומביא אותם לסף ייאוש".

סיידה פנה גם לשר הרווחה: "אדוני השר, כולנו יודעים שמי שמבצע את הפעולות הללו הינם השבאב של עזה, בהדרכה ובדחיפה של אנשי החמאס והג'יהאד האסלאמי. כולנו גם יודעים שבעלי האדמות העיקריים בעזה הם ראשי החמולות הגדולות, שמרכיבות את השלד של כוח האדם לתשתית האנושית של הטרוריסטים".

"לחקלאי ישראל, כמו גם לפלאחים בעזה, יש קשר מיוחד לאדמה ולתוצרתה שעליה עמלו וטרחו. ובטוחני שגם ליבם של ערלי הלב הגדולים ביותר נכמר למראה השדות השרופים", טען הח"כ.

חבר הכנסת המשיך בנאומו ופנה לתושבי עזה: "מכאן אני פונה לאותם ראשי החמולות בעלי הקרקעות, ולפלאחים בעזה, ואני אומר להם בשפתם הם: 'אילה ביתו מין אזז מה ידרוב חג'ר עלה זארו'.... מי שביתו מזכוכית שלא יזרוק אבנים על בית השכן".

"אם אתם בעצמכם לא תעצרו את השבאב המתפרע", הצהיר סיידה, "אל תתפלאו שמלבד הפעולות אותם נוקט וינקוט צה"ל על אף המגבלות שחלות עליו, עלולים חקלאים ישראלים מתוסכלים לבצע חלילה פעולות תגמול עצמאיות".

"ורק לדוגמא אביא התבטאות של חקלאי מהאזור בו הבטיח שיעלה מטוס ריסוס על חשבונו עם חומר קוטל עשבים מסוג רואנדפ או אלברסופר על השדות והמטעים של עזה. והאמינו לי כחקלאי ומהיכרותי את החומרים הנ"ל במידה וזה יקרה החקלאות שם תהיה שחורה לא רק שנה אחת אלא שנים רבות", הוסיף.
דני סיידה טרור העפיפונים כנסת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד