י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"ישראל בדרך למבצע רחב ומשמעותי ברצועה"

שוב פנינו למערכה מדממת בדרום בעיצומו של הקיץ? על פי גורמים ביטחוניים שצוטטו במהדורה המרכזית של 'החדשות', שספק אם חמאס מבין עד כמה ישראל קרובה לפתוח במבצע רחב בעזה, באופן כזה או אחר"

צילום ארכיון: עבד רחים חטיב, פלאש 90
צילום ארכיון: עבד רחים חטיב, פלאש 90



בישראל מתקרבים לנקודה שבה יורה הדרג המדיני לצה"ל לפתוח מערכה בעזה, כך דווח הערב ב'החדשות' העקבות ההסלמה הלילה האחרון ברצועת עזה והמשך טרור בלוני התבערה.

במהלך היום אמנם נרשמה ירידה בכמות השריפות בגבול עוטף עזה, כ-15 בלבד, אך הלילה האחרון היה סיוט עבור התושבים. 45 רקטות שוגרו מרצועת עזה, בתגובה לירי של צה"ל בעקבות טרור העפיפונים.

"צה"ל השלים להציג את סל התגובות ומדרגות ההחרפה וממתין לראות מה יחליט הדרג המדיני", דיווחו במהדורה המרכזית של 'החדשות'. "במערכת הביטחון אומרים היום שספק אם חמאס מבין עד כמה ישראל קרובה לפתוח במבצע רחב בעזה, באופן כזה או אחר, באמירה שמשרטטת קו של הסלמה".

על פי הגורמים הביטחוניים שצוטטו במהדורה, ישראל קרובה מאוד לקבל החלטה על פעולה רחבה ומשמעותית ברצועת עזה. "בישראל מתקרבים לנקודה שהדרג המדיני יורה על צה"ל לפתוח מערכה בעזה". יחד עם זאת, בשלב זה לא ברור אם משמעות הדבר היא סבב שיימשך כמה שבועות.

"צעדות השיבה" האלימות שארגנו בחמאס מאז שלהי חודש מרץ, קיבלו תפנית לאחר שההשתתפות בצעדות דעכה - כאשר במקביל טרור ההצתות הלך והתחזק. עפיפוני ובלוני התבערה שרפו עשרות אלפי דונמים של שטחים חקלאיים וחורש טבעי, ומשבשים באופן חמור את שיגרת חייהם של תושבי יישובי עוטף עזה.

בעקבות כך, העלה צה"ל את רף התגובות והחל לתקוף מטרות חמאס וארגוני טרור אחרים, ולא רק לבצע ירי אזהרה לעבר משגרי העפיפונים והבלונים. בעקבות זאת מנסה חמאס העומדת מאחורי"טרור ההצתות", לקבוע "כללי משחק" חדשים, שימנעו תגובות ישראליות חריפות ויגנו על משגרי העפיפונים והבלונים.

משוואת התגובה החדשה שמנסה חמאס לקבוע, מנוסחת על ידי הארגון כך: "הפגזה תענה בהפגזה, ודם בדם". כך, שתקיפת יעדי חמאס ברצועה בתגובה לשיגור העפיפונים והבלונים, תענה בירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל - כפי שאירע בלילה האחרון.

כך נוצר מצב נפיץ, היוצר פוטנציאל להסלמה נוספת ברצועת עזה, כשזו עלולה בתורה להוביל לעימות נרחב, גם אם שני הצדדים אינם מעוניינים בכך. בחמאס, שהאהדה אליהם בקרב תושבי עזה הולכת ופוחתת, נראה שהם מותחים את הגבול עם ישראל עוד ועוד, ואולי אף למצב שיחייב את ישראל לפתוח במלחמה. בישראל לעומת זאת, ניסו בשבועות ובימים האחרונים כמה שפחות לפגוע באנשים, ומרביות אירועי הירי היו "בסמוך" למשגרי העפיפונים והבלונים.
רצועת עזה טרור העפיפונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד